Resultat 1 till 10 av 41

Ämne: Introduktion till Cardsharing

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Hej

Jag skulle gärna ha lite förklaringar/hänvisningar runt punkterna 12.c och 13
    Jag kör dvbviewer för satellit på windows vista ultimate.
    Dvs client under windows.

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av satnerd Visa inlägg
    Hej

Jag skulle gärna ha lite förklaringar/hänvisningar runt punkterna 12.c och 13
    Jag kör dvbviewer för satellit på windows vista ultimate.
    Dvs client under windows.
    Jag har inte så stor personlig erfarenhet av klienter i Windows-miljö tyvärr.

Grovt sett så finns det väl två fall:
    1. Kör ett enklare "TV-tittar-program" typ ProgDVB eller MyTheatre som stöder plugins som kan koppla upp mot en kortserver. Detta har jag provat och det är ganska enkelt att få igång under förutsättning att du har ett TV-kort eller USB TV-mottagare som stöds av resp. program. Plugins som går att använda är t.ex. WinCSC, CSC eller Acamd.

2. Kör ett större "Mediacenter-program" i datorn som då blir en HTPC. Detta har jag inte haft tid/möjlighet att prova själv ännu. Det finns dock mycket att läsa här i forumet i t.ex. HTPC-arean och även här i Cardsharing-areorna.

Prova att söka i forumet på de programvaror du är intresserad av att få igång så hittar du nog en del.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss