Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Gsub/Bullstext funkar inte

Gsub/Bullstext funkar inte

Jag har sökt i trådarna men inte funnit svar på mitt problem.

Får inte rätt på vare sig G-sub eller Bullstext i någon av mina boxar (DM 500s, DM 600s) trots att jag gjort alla inställningar rätt och efter anvisningarna. Jag har rätt inlog/lösen. Har också satt routern till att tillåta all trafik till boxen.
    Som läget är nu funkar bara textTV textningen som är rejält sunkig och retar en till vansinne.
    Dessutom får jag inte någon alls EPG på Discovery Science, World och Living.......
    Någon som har en ide ?

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmmm.

Vad säger gsub om du startar den från prompt ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Citat Ursprungligen postat av joyeyes64 Visa inlägg
    Jag har sökt i trådarna men inte funnit svar på mitt problem.

Får inte rätt på vare sig G-sub eller Bullstext i någon av mina boxar (DM 500s, DM 600s) trots att jag gjort alla inställningar rätt och efter anvisningarna. Jag har rätt inlog/lösen. Har också satt routern till att tillåta all trafik till boxen.
    Som läget är nu funkar bara textTV textningen som är rejält sunkig och retar en till vansinne.
    Dessutom får jag inte någon alls EPG på Discovery Science, World och Living.......
    Någon som har en ide ?
    Ja herrejesus o va allt han kan heta..när f*n har en router betydelse för gsub eller bulls?? configga rätt o "starta om boxen" funkar inte de så bör du göra om o göra rätt! I mitt Unixliv så kommer ALL data från sateliten..inte nått från internet!

Inte fasen vet jag om gsub kommer via nätet eller från sateliten. Trodde kanske att det hade med nätet att göra pga lösenordets betydelse.

Starta gsub från promten ? Det som händer om jag startar om gsub i konfigmenyn är inget.....

Jag skall göra ett nytt försök med ominstallation.

Jag tycker bara det är konstigt att det funkade förut med g-box men efter x-byte och cc-cam funkar inte någon av boxarna. Lika med bullstext som egentligen är enklare i konfig. Givet är att jag missar något.....

Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av fyllskalle Visa inlägg
    Ja herrejesus o va allt han kan heta..när f*n har en router betydelse för gsub eller bulls?? configga rätt o "starta om boxen" funkar inte de så bör du göra om o göra rätt! I mitt Unixliv så kommer ALL data från sateliten..inte nått från internet!
    Blir det inte lite trist att surfa på nätet för dig om du nu inte hittar nån data på internet?

Liknande ämnen

1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-19, 10:49
  2. GP 4.6 & gSUB funkar inte
    Av matkoh i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-14, 17:58
  3. Bytt löseord-Gsub funkar ej
    Av MyB5 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 09:47
  4. nya t---m funkar inte
    Av fiat131 i forum Canal Digital
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-04-22, 07:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss