Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Canal Digital nu med Video On Demand - problem

  1. #1

    Canal Digital nu med Video On Demand - problem

    Tänkte prova att koppla in min PVR101-box till bredbandet för att kunna beställa filmer.

    Problemet är att jag har ju knappast Telia-routern bredvid Digitalboxen

    Kan jag koppla en nätverkskabel till en dator som är uppkopplat trådlöst och därigenom få uppkoppling.

    Nån som vet?

    Eller lutar det åt att dra en 20 meters näverkskabel längs med taket, golvet m m

    /Lasse
    //Frasse

  2. #2
    Finns lite alt att jobba med men absolut lättast är att du kollar närmare på en sån här: Ruckus MediaFlex N.

    Har installerat ett flertal sådan till teliakunder, fungerar klockrent om det inte är allt för mycket väggar och tak emellan.
    Den jobbar på 5GHz bandet så den bråkar inte heller med ditt "vanliga" wlan.

  3. #3
    Hej. Jag har en Netgear som går via elen i huset och fungerar hyfsat, på så vis slipper jag kablar från övervåning där modemet är och undervåning där boxen är. Men det viktiga är att de ligger på samma fas.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av K.K. Visa inlägg
    Hej. Jag har en Netgear som går via elen i huset och fungerar hyfsat, på så vis slipper jag kablar från övervåning där modemet är och undervåning där boxen är. Men det viktiga är att de ligger på samma fas.
    Sök på homeplug om du är intresserad av ovan lösning.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    Jag kör med en d-link 2100 ap för det trådlösa nätverket i huset.
    Sen har jag en d-link dap-1360 trådlös client som är inkopplad med nätverkskabel i boxen. Har inte testat att se en film än , men har kollat på en trailer från nån film. Det tar lite tid innan den har buffrat klart dock, vet inte om det beror på att det trådlösa är för slött eller om det är så segt från canal digital.

    Kanske funkar bättre med en kabel direkt från routern? nån som har testat mer?

Liknande ämnen

  1. Digital tv .ts fil till dvd video
    Av Jare i forum Mjukvara
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 18:40
  2. easy video splitter problem
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-11, 11:48
  3. Problem med Grundig dtr 2500s (canal digital)
    Av Fuzz i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-07-08, 14:26
  4. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37
  5. Problem med Canal Digital Mottagare
    Av coke i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-23, 21:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss