Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Mount DB500c

  1. #1

    Mount DB500c

    Har nu lyckats efter att ha gett upp för länge sen egentligen, att mounta en disk i datorn till Db´n.
    Men när jag lyssnar på musik genom boxen å ut i vardagsrummet så dippar musiken var 5:e-6:e sekund.
    Det blir alltså ett hack. Irriterande!!

    Har för mig att jag har haft det fenomenet när jag hade igång det för hundra år sen. Men jag kan inte minnas vad jag gjorde.

    Å jag vill inte fippla för mycket all by my self nu när jag äntligen fått igång det igen.

    Tacksam för råd!!

    El L:lol:kk:lol:

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Hur har du monterat ? NFS eller CIFS ? Vad har du för nätverksutrustning (switchar kablage osv.), vad har du för server ?
    Generelt så är NFS ALLTID bättre & snabbare (20-30%).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Det är CIFS monterat.
    Allt går via kabel.
    Modemet är ett Netgear CG3100.

    Å som jag sade så har jag för mig att jag hade detta problem för länge, länge sen. Ändrade då nån parameter eller nåt nånstans, men kommer icke ihåg var.

    Kan ju även tillägga att jag testade å spela in från boxen i dag innan jobbet å fick meddelandet "Inkonsistens i systemet" eller liknande. Men inspelning är inte nåt prioriterat, det är musiken jag vill ska flyta på fint.

    El L:lol:kk:lol:

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Då DB500-modellerna har en klen nätverksdel så bör man göra allt för att hjälpa till dvs.

    - NFS
    - En riktig switch
    - Bra kablage
    - En server som duger till nåt & som klarar NFS (läs Linux).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Får gräva vidare. Det har ju funkat felfritt tidigare å det är ju precis samma gamla kära box. :-)

  6. #6
    Vet inte om detta kan vara till nån hjälp. Men jag hittade följande under Streaminfo när jag spelade upp en låt:

    Stream Information

    Service Name:n/aService Provider:n/aService Reference:4096:0:0:0:0:0:0:0:0:0:/var/mnt/hdd/music/Black Label Society - Order Of The Black - (Best Buy Edition) - 2010/01 - Crazy Horse.mp3VPID:ffffffffh (-1d)APID:ffffffffh (-1d)PCRPID:ffffffffh (-1d)TPID:ffffffffh (-1d)TSID:0000hONID:0000hSID:0000hPMT:ffffffffhVideo Format:n/aNamespace:0000hSupported Crypto Systems:4a70h Dream Multimedia TV (DreamCrypt)Used Crypto Systems:NoneFrequency:n/a MHzSymbol Rate:n/a KSymbols/sInversion:n/aModulation:#MODULATION#FEC:n/a

    Blir fan inte klok på detta!!!

    El L:lol:kk:lol:

  7. #7
    VISSTE ATT CIFS Å MIN 500 Skulle funka igen.

    Efter fippel, doning, svordomar, 22000 hårstrån kortare/mindre, omstarter, samt ett tips från en man som lever under alla forum men ändå vet, det ROCKAR NU!!!!

    Att ändra till nolock,rsize=8192,wsize=8192 gjorde min box skitglad å spelar nu utan HACK!!

    Sen om grannarna gillar det skiter jag HÖGAKTNINGSFULLT i.

    CHEERS!!!


    El Lkk

Liknande ämnen

  1. DB500c till PC
    Av Dado2002 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-03, 14:25
  2. Sporadisk EPG (DB500C)
    Av Blash i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 08:25
  3. Uppdatera DB500C img...?
    Av Dragge i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 13:35
  4. DB500C bilden hänger sig
    Av Startec i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-29, 18:01
  5. DB500C - Gemini 2.4
    Av Dado2002 i forum Dreambox
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 15:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss