Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Piratkortet, funkar det?

Piratkortet, funkar det?

Har lyckats få tag i ett Canal Digital-piratkort men har ingen aning om vad det är för kort. Det funkar inte, det är kodat. Någon som vet om det finns koder eller nåt som gör att det funkar?

HighTech
    Gäst

Re: Piratkortet, funkar det?

Citat Ursprungligen postat av Swedeguy
    Har lyckats få tag i ett Canal Digital-piratkort men har ingen aning om vad det är för kort. Det funkar inte, det är kodat. Någon som vet om det finns koder eller nåt som gör att det funkar?
    Är det inte bättre du hör med den du köpt det av än att yla om det här :evil:

Citat Ursprungligen postat av HighTech
    Har faktiskt inte möjlighet att kontakta den kortet kommer ifrån.
    Undrade bara om någon visste något, det måste jag väl få göra?

Tråkigt om du har betalt dyrt för kortet. Kanske dax för dig att kanske själv skapa kort mha. detta "super bra" forum. Det finns många här i forumet som gärna ger tips.

Mvh!
    hakan_Västerås

Citat Ursprungligen postat av hakan
    Tråkigt om du har betalt dyrt för kortet. Kanske dax för dig att kanske själv skapa kort mha. detta "super bra" forum. Det finns många här i forumet som gärna ger tips.

Mvh!
    Grejen var att jag fick detta kort, jag hade aldrig köpt det eftersom jag inte är säker på att såna här kort funkar. Nja, göra egna kort är nog inte min grej... Det är säkert enkelt och bra när man kan det men för avancerat för mig tror jag. Ser ut så i alla fall.

kan nog tyvärr säga att du kan känna dig blåst pga ett kort för Canal Digital kostar tomt ca 450:- sorry...
    MVH John
    Växjö
    -------------------------------------------------------------------------------

HighTech
    Gäst

Fantastiskt :lol: Du har alltså köpt ett färdigproggat kort från nån du inte får tag på??? Hur faan fick du tag på det från första början?!
    Jag menar, du har ju uppenbart betalat pengar till NÅGON för det kortet du nu har men inte vet vart du ska stoppa...i Micron kanske...?
    Har du inte STULIT kortet så måste ju den du handlat av kunna besvara dina frågor????
    Det roliga är att jag ALDRIG slutar att förvånas! :lol: :lol: :lol: :lol:

Fantastiskt :lol: Du har alltså köpt ett färdigproggat kort från nån du inte får tag på??? Hur faan fick du tag på det från första början?!
    Jag menar, du har ju uppenbart betalat pengar till NÅGON för det kortet du nu har men inte vet vart du ska stoppa...i Micron kanske...?
    Har du inte STULIT kortet så måste ju den du handlat av kunna besvara dina frågor????
    Det roliga är att jag ALDRIG slutar att förvånas! :lol: :lol: :lol: :lol:
    Om du hade läst mitt senaste inlägg hade du sett att jag skrev att jag fått kortet, alltså jag har inte betalat något för det. Jag fick det av min bror som fått tag i det genom någon han känner, min bror och jag är inte så kunniga inom detta och därför vände jag mig hit.
    Synd bara att man inte kan få seriösa svar.

Hur ser kortet ut ev färg, mönster OSV

Har du brännare.. vilken i så fall ?
    // Jabbata

pinsamt

Hejsan! ska försöka hjälpa dig så gott jag kan, håller med dig fullständigt att det är alldeles för många oseriösa svar ibland här (jag är ju 100 procent säker på att killen som kallar sig hightec inte har ett nick som syftar till hans hjärnkapacitet) det är rent ut sagt pinsamt att bete sig så som denna dumskallen gör.

Vad jag vet så finns det två sorters kort som man kan koda av conax med. Basic card och M2 card, har lite erfarenhet av M2 och vad jag förstår så kan man inte via fjärren slå in nya koder (vet inte om det går med basic heller såklart) Om nu kortet som du har är ett korrekt kort och ändå inte funkar så skulle jag gissa på att det är ATR som är fel inställt (ATR ställer man in när man bränner kortet). Eftersom du var novis på detta kan det ju vara så enkelt också att du inte har koll på det här med de olika kodningssystemen som finns. Viaccess (viasat) och Conax (canal+) skulle kunna vara som så att du inte har en korrekt cam (den man sticker in kortet i på dekodern) alltså att den är till för Viasat och inte conax. Funkar Viasat i den idag funkar inte conax och då behöver du köpa en ny cam (om det finns plats till det i dekodern).
    Vet inte om jag hjälpt till något speciellt men jag har iaf gjort ett försök till skillnad från vissa andra.

Ps det är inte speciellt svårt att bränna kort själv, multipro progger från keycard.dk och ett par tomma kort sen är det bara att leka ds :wink:

Liknande ämnen

1. funkar mp3.5 med MII ?
    Av rockenson i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-03, 10:26
  2. Funkar det?
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 10:48
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-10-13, 19:25
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 10:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss