Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Piratkortet, funkar det?

Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    1 gånger
    Om du har tillgång till ett program som heter obicard så kan du se om det är ett bc kort sätt brännaren i phoenix lägge öppna obicard å tryck reset card då står de om det är ett basiccard om de skulle vara ett m2 kort så kanske någon annan kan tipsa dej jag har ej m2 så jag är inte så in satt i dessa kort. :wink:
    Nybörjare På allt vadå jag ser ju allt ändå via ticket c+ ...mm

Re: pinsamt

Citat Ursprungligen postat av The Dole
    Hejsan! ska försöka hjälpa dig så gott jag kan, håller med dig fullständigt att det är alldeles för många oseriösa svar ibland här (jag är ju 100 procent säker på att killen som kallar sig hightec inte har ett nick som syftar till hans hjärnkapacitet) det är rent ut sagt pinsamt att bete sig så som denna dumskallen gör.

Vad jag vet så finns det två sorters kort som man kan koda av conax med. Basic card och M2 card, har lite erfarenhet av M2 och vad jag förstår så kan man inte via fjärren slå in nya koder (vet inte om det går med basic heller såklart) Om nu kortet som du har är ett korrekt kort och ändå inte funkar så skulle jag gissa på att det är ATR som är fel inställt (ATR ställer man in när man bränner kortet). Eftersom du var novis på detta kan det ju vara så enkelt också att du inte har koll på det här med de olika kodningssystemen som finns. Viaccess (viasat) och Conax (canal+) skulle kunna vara som så att du inte har en korrekt cam (den man sticker in kortet i på dekodern) alltså att den är till för Viasat och inte conax. Funkar Viasat i den idag funkar inte conax och då behöver du köpa en ny cam (om det finns plats till det i dekodern).
    Vet inte om jag hjälpt till något speciellt men jag har iaf gjort ett försök till skillnad från vissa andra.

Ps det är inte speciellt svårt att bränna kort själv, multipro progger från keycard.dk och ett par tomma kort sen är det bara att leka ds :wink:
    Tack så mycket för ett seriöst svar och ett seriöst försök att hjälpa någon som kan lite i området!
    Ska läsa igenom ditt inlägg och försöka.

Kan även tillägga att detta inte är någon katastrof att det inte funkar utan jag har tillräckligt med kanaler så...

HighTech
    Gäst

Re: Piratkortet, funkar det?

Om du hade läst mitt senaste inlägg hade du sett att jag skrev att jag fått kortet, alltså jag har inte betalat något för det. Jag fick det av min bror som fått tag i det genom någon han känner, min bror och jag är inte så kunniga inom detta och därför vände jag mig hit.
    Synd bara att man inte kan få seriösa svar.
    Såå, nu har alltså din bror, eller den som din bror fick tag på det genom, någon han "känner", gått och dött? Så ÅTERIGEN, om ingen av dom är döda så måste du ju kunna få dina frågor besvarade där...
    Om JAG hade "fått" ett Canal Digital-piratkort men inte hade en aning om vad det är för kort, och det dessutom inte funkar, så hade ju i.a.f. JAG sett till att fråga personen som gav mig kortet typ: - du, kortet, Canal Digital-piratkortet, det funkar inte, det är kodat. Vad kan jag göra, vad är det för kort?

@ Dole, hade du hälften den hjärnkapacitet som min avföring har så kanske det skulle bli nå av dig också, det var ju en utförlig förklaring som du gav Swedeguy, du måste ju vara en riktig GURU inom detta gebit :lol:

hmmm

Precis som jag skrev så har jag inte så mycket erfarenhet av detta men............jag gjorde i alla fall ett försök till att hjälpa killen, jag har aldrig sagt att jag är duktig på detta, faktum är att jag är riktigt dålig på det, men men..........jag gjorde ett försök iaf till skillnad från Hightec som bara skulle hånas..........

HighTech
    Gäst

Re: hmmm

Citat Ursprungligen postat av The Dole
    Precis som jag skrev så har jag inte så mycket erfarenhet av detta men............jag gjorde i alla fall ett försök till att hjälpa killen, jag har aldrig sagt att jag är duktig på detta, faktum är att jag är riktigt dålig på det, men men..........jag gjorde ett försök iaf till skillnad från Hightec som bara skulle hånas..........
    Det var INTE för att hånas, jag tyckte bara att det "luktade skumt" om frågeställningen, jag har nämligen en bekant som hade ett inbrott nyligen och han blev av bl.a. med ett par Conaxkort...
    Jag påstår inte att Swedeguy är nån tjuv men
    "Har lyckats få tag i ett Canal Digital-piratkort men har ingen aning om vad det är för kort. Det funkar inte, det är kodat. Någon som vet om det finns koder eller nåt som gör att det funkar?"
    tycker i.a.f. JAG är en frågeställning som man bör ifrågasätta...

Liknande ämnen

1. funkar mp3.5 med MII ?
    Av rockenson i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-03, 10:26
  2. Funkar det?
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 10:48
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-10-13, 19:25
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 10:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss