Hej.När jag ska bränna mitt funcard i funprom 2.49 säger programmet no response from processor.snälla hjälp mej :-(
Hej.När jag ska bränna mitt funcard i funprom 2.49 säger programmet no response from processor.snälla hjälp mej :-(
Försök med mp0.9 dvs om du har en mp3.5
// Jabbata
Den har jag ingen erfarenhet av men jag hittade detta på nätet. Men den har du kanske redan.
Bruksanvisning till Funcard och Brännare.
Först kopplar ni brännaren till paralellporten med medföljande kabel. Sen sätter ni i kortet med texten ”FUNCARD” nedåt.
Därefter startar ni programmet med medföljande diskett. Alla inställningar är rätt inställda, och därför behöver ni ej ändra något.
På ett Funcard sitter där 2 chip, ett flachram från Atmel ”AT90S8515” , samt en extern Eeprom ”24C65” . Liksom på de gamla pic-chipset är det också en intern Eeprom.
Programmering.
Denna produkt är långt ifrån färdigutvecklad, det kommer hela tiden ske förändringar, på både software och hardware. Med tiden kommer det både nya och bättre funktioner. Därför är det svårt att göra en bra och bruksvänlig manual.
Först laddas ”Flash´en” med data, genom att trycka på browse, utanför fältet ”Flash file name”
Troligtvis heter filen ”flash.hex”
Därefter laddas den interna Eepromen med data, utanför fältet, ”Eeprom File name”och här kommer filens namn att heta något med ”ee_int.hex” .
Därefter laddas den Externa eepromen med data filen heter något med ee.hex.
Därefter trycker ni på program knappen, och brännaren börjar att programmera chippet.
En lysdiod börjar lysa på brännaren, under programmeringen. När lysdioden slutar lysa är programmeringen klar.
Nu skall ditt kort vara färdigt. Precis som de gamla korten så kan ni programmera dom om och om igen. Så är det i princip bara att pröva sig fram.
Programmet hittar du här http://212.97.215.140/download/download/funprog.exe
// Jabbata
dlportio.sys device driver not loaded.Port I/0 will have no effect står det hela tiden
Ta hem programmet i mitt förra inlägg ( längst ner ) och prova igen
// Jabbata