Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Tviling kort några begränsningar?

Tviling kort några begränsningar?

Hejsan

Har en kompis som kör cs och han har full abnomang och delar till bra många. (vet att det är fel men det är hans ensak). Det jag undrar är istället för att köpa ett nytt abnomang och beställa allt det där så kan man ju fråga honom om han kan ta ett tviling kort för 99 kr extra i månanden.

Det som jag undrar är det några begränsningar på detta kort? att den inte tex klara av att ha 5 klienter? Påverkar hans klienter på mitt kort?

Tack för hjälpen på förhand.

Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av yzoon Visa inlägg
    Hejsan

Har en kompis som kör cs och han har full abnomang och delar till bra många. (vet att det är fel men det är hans ensak). Det jag undrar är istället för att köpa ett nytt abnomang och beställa allt det där så kan man ju fråga honom om han kan ta ett tviling kort för 99 kr extra i månanden.

Det som jag undrar är det några begränsningar på detta kort? att den inte tex klara av att ha 5 klienter? Påverkar hans klienter på mitt kort?

Tack för hjälpen på förhand.
    Kolla reglerna innan du postar.
    http://www.comhit.net/portal.php?sida=regler

Hej

Jag har gjort det, var är problemet? Råkar ha 5 tv aparater hemma om man ska ha en dreambox till varje tv. Och har man 3 barn så förstår du mig.

Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Tackad
    50 gånger
    Citat Ursprungligen postat av yzoon Visa inlägg
    Hej

Jag har gjort det, var är problemet? Råkar ha 5 tv aparater hemma om man ska ha en dreambox till varje tv. Och har man 3 barn så förstår du mig.
    Läste du §10?
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

Jo jag har läst det

OCh den säger endast cardsharing inom hushållet.

Jag har tidigare förklarat att jag har 5 st tv mottagare hemma i hushållet. Har man tre barn med varsin tv i sitt rum och ett vardagsrum och ett sov rum så får man ihop det till fem st tv apparater.

Min enda fråga var klarar, har tvillingkort några begränsningar?

Om ni har hakat upp er på att det är 5 mottagare i hushållet, låt oss anta att det är 2 mottagare istället.

Jag kan inte se hur jag har brutit mot någon av regelerna och om jag har gjort det får jag be om ursäkt. Får testa mig fram isåfall.

Tack förhjälpen på förhand.

ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Tackad
    247 gånger
    Då sätter du upp detta enklast själv innom ditt egna hushåll, med hjälp av fem av dina DeamBoxar.
    Om du har ett kort så kan du dela ut detta till resten av de fyra DreamBoxarna utan några som hällst bekymmer.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Tackad
    62 gånger
    Det är inga begränsningar på tvillingkortet.
    Multitasking means screwing up several things at once.

tack för svaren grabbar. blir att övertyga kompisen att han skaffar ett sådan. Får se vad han vill ha för det.

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    7 gånger
    Så här står det på ComHems hemsida:

Syskonabonnemang
    Skaffa Digital-tv på mer än en tv.

Om du har Digital-tv från Com Hem kan du teckna vårt Syskonabonnemang (även kallat tvillingkort, syskonkort eller extrakort) och se på Digital-tv i mer än ett rum. Syskonabonnemang är möjligt att koppla till alla våra Digital-tv-abonnemang förutom Digital-tv Small. Du får en extra digitalbox hemskickad så att du kan se på Digital-tv på en tv-apparat till. Ditt boxpris framgår av vår ordinarie prislista för boxpriser.
    Syskonabonnemang kostar 99:-/mån,12 mån abonnemang, utöver priset för den digitalbox du väljer. Du beställer Syskonabonnemang genom att kontakta Kundservice tel: 0771 - 55 00 00.

Du kan tyvärr inte titta på Tillvalskanaler eller Pay-per-view med Syskonabonnemang, förutom CANAL+ Total, CANAL+ Film eller CANAL+ Sport, som nu speglas i Syskonabonnemanget för dig som abonnerar på dem.
    För att HD-kanaler ska speglas på syskonkortet måste kortet sitta i någon av våra HD-boxar

Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Tackad
    50 gånger
    Kanske lite off topic men ändå, hur ser du idag på tv med alla rum och boxar? Personligen tycker jag att man gott och väl kan skaffa ett eget abbonemang. Hur du råd med 5 boxar så torde du rimligtvis även ha råd att betala 29-400 kr i månaden. Men det är ju bara min åsikt. Själv betalar jag 610 varje månad till Canal digital
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

Liknande ämnen

1. några frågor
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-14, 12:01
  2. några frågor
    Av blixten i forum Övriga mottagare
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-10-26, 13:28
  3. några frågor..
    Av luvan i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-09-06, 07:31
  4. Några M2 frågor
    Av KikkomaN i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-01, 19:04
  5. jag har några problem
    Av kortmann i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-11-03, 19:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss