Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Dreambox DM 500 HD vs DM 800 HDTV PVR ?

  1. #1
    Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    253
    Tackad
    8 gånger

    Dreambox DM 500 HD vs DM 800 HDTV PVR ?

    Tjena!
    Tänkte köpa mig en dreambox, men vet inte vilken av dom man ska välja. Enda krav jag har är att det ska fungera att kika på calaldigitals och visats hd kanaler. Så vilken blir bäst av dom två eller finns det andra alternativ. Och kommer dom även att fungera i framtiden eller är det nåt nytt på gång inom HDTV digitalvärlden inom en snar framtid ?
    Tacksam för svar

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Viasats HD = Only orginalboxar som fungerar. Så du föll på punkt 1 :P

    CD´s fungerar dock än så länge, ingen här vet hur länge eller om det ens kommer sluta fungera.

    Av 500 och 800 skulle jag i dagsläget köpa 500, nyare box och betydligt bätte än gamla versionen av 800 (kommer en ny "inom kort")
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Skulle satsa på dm 500 då den har bättre kylning än dm 800 svårt att ha sämre i varje fall har fått lägga under en kylplatta på min för att undvika överhettning, troligtvis detta som orsakat tuner problem

  4. #4
    Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    253
    Tackad
    8 gånger
    men crap ogillar stark viasat nu men tack iaf för snabb hjälp det uppskattas :thumbup: Blir nog en 500 box då

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    8
    Tackad
    1 gånger
    Lånar tråden lite...

    1. Finns 500HD som klon?
    2. Vilken klon skulle ni rekommendera? 500C, 800HD eller 500HD?

    500HD har jag som sagt inte hittat som klon men om man jämför 500C med 800HD, är då 800HD värd 4 gånger så mycket. Finns ju 500C för $58 och 800HD för $190. Värt 4 ggr mer med 800HD?

    Tack på förhand.

  6. #6
    500-C är för kabelnätet och kan inte visa HD-kanaler. Finns givetvis även 500-T och 500-S för marksänt respektive sattellit.

    800 klarar HD men sitter du i exempelvis Comhems kabelnät kommer du inte kunna se HD-kanalerna ändå eftersom de är parade med deras originalbox.

  7. #7
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    8
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av JockeGbg Visa inlägg
    500-C är för kabelnätet och kan inte visa HD-kanaler. Finns givetvis även 500-T och 500-S för marksänt respektive sattellit.
    Jodå, det vet jag. Det är för kabelnätet jag ska ha. Sitter som sagt i Comhems nät.

    Citat Ursprungligen postat av JockeGbg Visa inlägg
    800 klarar HD men sitter du i exempelvis Comhems kabelnät kommer du inte kunna se HD-kanalerna ändå eftersom de är parade med deras originalbox.
    Hmmm... visste att viasats HD-kanaler inte funkar men det är alltså samma med Canal+ HD åxå?

    Och i snabbhet/användarvänlighet, någon skillnad? Klart att 800HD lär va bättre men är den 4 ggr bättre? Speciellt om jag inte kan se några HD-kanaler.

    Har sett att det går att modda så man får in HD-kanalerna men att det inte är för lekmän att ge sig på. Frågan är dock om det kommer någon lösning på detta inom en snar framtid och man då ångrar sig att man sitter med sin 500C. Men i så fall är det som sagt bara en femhundring man förlorat.

    Ok, köprekommendation på 500C eller vad tycker ni?

  8. #8
    Canal Digitals hd-kanaler går fint att se via satellit men inte via Comhems kabelnät. Ser ingen större anledning att välja en 800 om man har Comhem. Vill man ha möjlighet till hårddisk i boxen är det väl i så fall en 600 som gäller. Annars funkar 500 bra.

    "Modda" en Dreambox för att kunna se hd-kanaler i Comhems nät har jag aldrig hört talas om. Det kan du nog glömma i nuläget.

  9. #9
    en fundering:dm800 har ju dvi till hdmi medans 500 bara har scart , blir det bättre bild med 800 då?

  10. #10
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pissenisse Visa inlägg
    en fundering:dm800 har ju dvi till hdmi medans 500 bara har scart , blir det bättre bild med 800 då?
    kort svar: ja
    Multitasking means screwing up several things at once.


Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 10:44
  2. Dreambox tillsammans med HDTV:ns digitalbox
    Av FRAGGED i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-22, 13:26
  3. hdtv box
    Av wumpscut i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 12:48
  4. HDTV!
    Av sushi i forum Com Hem
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2007-01-20, 10:49
  5. Dreambox 500C & HDTV
    Av janbananfan i forum Com Hem
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-09-14, 19:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss