Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Problem med Sirius4.8E

Löst! Problem med Sirius4.8E

Tjenare, har precis införskaffat en nordenparabol som jag håller på att ställa in.

Thor 0.8W får jag in med 76% snr och där flyter alla kanaler på.

Sirius däremot lyckas jag inte hitta bättre än 68% och det verkar inte räcka för bilden stannar var 4e sekund.

Jag borde väl vara i närheten iaf, finns det inget mer man kan göra förutom skaffa något Satbeeper aktigt?

MVH

razorx
    Gäst
    Vart bor du? Samt storlek på pottan?

Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av proosen Visa inlägg
    Tjenare, har precis införskaffat en nordenparabol som jag håller på att ställa in.

Thor 0.8W får jag in med 76% snr och där flyter alla kanaler på.

Sirius däremot lyckas jag inte hitta bättre än 68% och det verkar inte räcka för bilden stannar var 4e sekund.

Jag borde väl vara i närheten iaf, finns det inget mer man kan göra förutom skaffa något Satbeeper aktigt?

MVH
    http://www.dishpointer.com kolla där

68% kan väl räcka iofs, hade betydligt mindre än så när jag hade min monterad på balkongen (typ 36-37% på vissa kanaler) och allt flöt på.

Det kan inte vara så att du har en Gul pil på ditt kort?

Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Vart bor du? Samt storlek på pottan?
    Borlänge, storleken är 72x65.
    Står såhär:
    " Öppningsvinkel 6°, vilket möjliggör mottagning av t.ex. Sirius/Thor eller Astra/Hotbird."

Citat Ursprungligen postat av zap18 Visa inlägg
    68% kan väl räcka iofs, hade betydligt mindre än så när jag hade min monterad på balkongen (typ 36-37% på vissa kanaler) och allt flöt på.

Det kan inte vara så att du har en Gul pil på ditt kort?

Roligt att det flöt på bra fast du hade betydligt mindre. Gul pil på kort? :P

Har fått tag i en bekant med någon "Satlook mark 3" såg ut som en rejäl pjäs, han får nog komma och dema den hos mig.

Roligt att det flöt på bra fast du hade betydligt mindre. Gul pil på kort? :P
    Ja visst var det? Min poäng var att det kanske inte hänger på mottagningen utan på att du har ett av de nyare korten från Viasat som har en gul pil på sig vilket (om jag minns rätt) innebär att du måste lägga in din boxkey i servern, annars råkar du ut för frysningar precis på det sätt som du beskriver.

Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Borlänge, storleken är 72x65.
    Står såhär:
    " Öppningsvinkel 6°, vilket möjliggör mottagning av t.ex. Sirius/Thor eller Astra/Hotbird."
    Är det ett fast duoblock du har, eller kan du justera huvudena i "bredd"?

Har du en länk till parabolen? Om det är så att du har Claesohlssons parabol så måste du skjuta ihop huvudena maximalt då graderingen inte stämmer.

Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Är det ett fast duoblock du har, eller kan du justera huvudena i "bredd"?

Har du en länk till parabolen? Om det är så att du har Claesohlssons parabol så måste du skjuta ihop huvudena maximalt då graderingen inte stämmer.
    Jepp Claeskit så huvudena sitter så tätt det bara går. Lyckades få 85snr på tv6 men bilden fryser ändå. Ska testa annan diseqc-switch när jag kommer hem, vill göra så mycket som möjligt själv innan man kallar in hjälp och blir idiotförklarad

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss