Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Varför funcard?

  1. #1
    Jeppe_swe
    Gäst

    Varför funcard?

    Jag har verkligen försökt att söka igenom forumet för att få svaret på denna fråga men inte hittat riktigt.

    Jag kan inte så mycket om det här än och jag har inte skaffat ett piratkort än men jag har tänkt att göra det och undrar då.
    Varför funcard? Jag har förstått att det är lite snabbare och rymmer mer än guldkortet men vad är det man behöver det extra utrymmet till?
    I vilka lägen räcker inte guldkortets utrymme till?

    Jag har tänkt att skaffa ett remote kort till comhem, har jag då någon som helst använding av ett funcard eller räcker det med guldkortet? i vilka lägen isåfall?

  2. #2
    Om det som du vill är bara skaffa remote kort till comhem då är det bra för dig att veta om ditt boxer tillåter operationen(remota via fjärkontroll)annars måste du redigera kortet efter varje omkodning.
    Som du skriver funcard har mera minneskapacitet,då går det att zappa snabbare(sägs) och om du använder sliptream då kan du kringå den "antiremote spärr" som några boxer har fått och remota utan problem(teoretisk)..

  3. #3
    Lite funktioner och fördelar med slipstream filen till funcard.

    Feature Overview

    Runs on all Funcard Wafer card
    Compatible with most embedded and external Viaccess CAMs
    Familiar Funvxs 1.2 external eeprom format, developed by The Who Cares Group
    Operational key Auto Updating
    Operational key Remote Updating
    On Screen Display of operational key metadata
    Multi-Issuer/Virtual Cards. One card can emulate a multitude of original cards - one real card containing a set of Virtual Cards
    Lock Control Disable. Circumvents the 24-h PIN code change lock present on some Set Top Boxes, STBs
    Built in functions for "through-AVR" Phoenix/Smart mouse eeprom access
    // Jabbata

  4. #4
    Jeppe_swe
    Gäst
    Ok tack så mycket.
    Om jag har förstått det hela rätt så är funcard ganska onödigt om jag har en box där det går att skriva in koder med fjärrkontrollen om man använder remote eller?

    Är det möjligt att programmera ett guldkort hur många gånger som helst via en programmerare eller slutar det att fungera efter ett tag?

  5. #5
    Du kan programera om det hur många gånger som helst 8)

Liknande ämnen

  1. Varför?
    Av svab i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-25, 22:55
  2. [LÖST] varför
    Av code_name_viasat i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-18, 09:39
  3. [LÖST] Varför håller Sliptream i Funcard...
    Av fraesco i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-15, 00:51
  4. Varför?????
    Av Nallemannen i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-31, 15:25
  5. Varför???!!!!
    Av pluto i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-13, 09:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss