Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: Hittar inga kanaler på sirius dm800hd clone

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    84
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Biltemas funkar bra trots priset. Men testa att gå direkt från box till LNB först så kan du ju med säkerhet ta reda på om det är switchen eller inte.
    har testat en biltema switch men det fungerade inte då heller..
    ska testa med att koppla direkt till LNB. Om det inte fungerar då vad kan det vara för fel i så fall?

  2. #12
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tawoz Visa inlägg
    har testat en biltema switch men det fungerade inte då heller..
    ska testa med att koppla direkt till LNB. Om det inte fungerar då vad kan det vara för fel i så fall?
    Antingen så är det dåligt kontakterat, dålig tuner, dålig LNB, dålig switch eller dåligt riktat potta...
    Skulle tom kunna vara taskig strömförjning till din dreambox,

    Att man kan ha otur med flera dåliga switchar har hänt förr.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    84
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Antingen så är det dåligt kontakterat, dålig tuner, dålig LNB, dålig switch eller dåligt riktat potta...
    Skulle tom kunna vara taskig strömförjning till din dreambox,

    Att man kan ha otur med flera dåliga switchar har hänt förr.
    oj då...visste inte att det kunde vara så mycket fel.
    Men nu har jag iaf varit och inhandlat 2 st nya switchar från biltema..Nån borde väl funka. Funkar det inte då borde det vara tunern det är fel på. För jag har testat 2 st dm500 och en dm600 med mina parabol inställningar och alla ligger på snr 96% så att det skulle vara fel på pottan, lnb eller kablar tror jag inte..Men jag vet inte det är därför jag frågar.

  4. #14
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tawoz Visa inlägg
    oj då...visste inte att det kunde vara så mycket fel.
    Men nu har jag iaf varit och inhandlat 2 st nya switchar från biltema..Nån borde väl funka. Funkar det inte då borde det vara tunern det är fel på. För jag har testat 2 st dm500 och en dm600 med mina parabol inställningar och alla ligger på snr 96% så att det skulle vara fel på pottan, lnb eller kablar tror jag inte..Men jag vet inte det är därför jag frågar.

    Skall man göra en felsökning så måste man jobba metodiskt...
    Det vanligaste felet är att switchar och strömförsörjning brister om man nu vet att man har bra signal på LNB.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    84
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Skall man göra en felsökning så måste man jobba metodiskt...
    Det vanligaste felet är att switchar och strömförsörjning brister om man nu vet att man har bra signal på LNB.
    har nu testat med de två nya biltema switcharna. Och det fungerar fortfarande bara på thor. Inget på sirius.
    Kopplade även boxen direkt till lnb för sirius och det funkade väl inget vidare det heller. Hittade 16 st radio kanaler. Men hittade nått iaf.
    Är det då så att tunern är kass på min box? Strömförsörjningen har jag inte tänkt på då jag nyligen köpte boxen så den borde vara ny. Men har en annan nätdel att prova med. Vet inte riktigt hur jag ska fortsätta min felsökning. Någon aning? Allt fungerar trots allt med alla andra boxar jag provat så min tanke går till att det är något fel med boxen.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    68
    Tackad
    6 gånger
    För att utesluta kabelproblem så ta kabeln som sitter i Thor-LNB och koppla den till Sirius-LNB. Koppla därefter återigen din dreambox direkt till LNB. Om det fortfarande inte fungerar så bör du kunna utesluta kabeln eftersom den fungerade tidigare med Thor. En annan sak att prova är att ta din box till någon som du vet har en fungerande "anläggning".

    Själv hade jag stort bekymmer att få min box (DM500 klon) att fungera bra. Andras boxar fungerade hos mig, min box fungerade hos andra. Visade sig att min box var känslig för vilken LNB jag hade. Efter tredje bytet till nytt märke på LNB fungerade min box (använder nu Alps som LNB).

  7. #17
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tawoz Visa inlägg
    har nu testat med de två nya biltema switcharna. Och det fungerar fortfarande bara på thor. Inget på sirius.
    Kopplade även boxen direkt till lnb för sirius och det funkade väl inget vidare det heller. Hittade 16 st radio kanaler. Men hittade nått iaf.
    Är det då så att tunern är kass på min box? Strömförsörjningen har jag inte tänkt på då jag nyligen köpte boxen så den borde vara ny. Men har en annan nätdel att prova med. Vet inte riktigt hur jag ska fortsätta min felsökning. Någon aning? Allt fungerar trots allt med alla andra boxar jag provat så min tanke går till att det är något fel med boxen.
    Testa en annan image, och sen kör du multisatsökning efter att du konfiggat din LNB setup.
    Låter ju lite udda att det enbart är de frekvenser som hör ihop med Sirus du har problem med faktiskt, så testa först en annan image och funkar inte det så få man nog tro att det är tunerfel.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    84
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Testa en annan image, och sen kör du multisatsökning efter att du konfiggat din LNB setup.
    Låter ju lite udda att det enbart är de frekvenser som hör ihop med Sirus du har problem med faktiskt, så testa först en annan image och funkar inte det så få man nog tro att det är tunerfel.
    ska testa flasha in en ny image. Men vilken fungerar bra? och fungerar dessa på sidan med en clon?

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    84
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rimion Visa inlägg
    För att utesluta kabelproblem så ta kabeln som sitter i Thor-LNB och koppla den till Sirius-LNB. Koppla därefter återigen din dreambox direkt till LNB. Om det fortfarande inte fungerar så bör du kunna utesluta kabeln eftersom den fungerade tidigare med Thor. En annan sak att prova är att ta din box till någon som du vet har en fungerande "anläggning".

    Själv hade jag stort bekymmer att få min box (DM500 klon) att fungera bra. Andras boxar fungerade hos mig, min box fungerade hos andra. Visade sig att min box var känslig för vilken LNB jag hade. Efter tredje bytet till nytt märke på LNB fungerade min box (använder nu Alps som LNB).
    Jag har testat min box med två olika fungerande anläggningar. Varav den ena hade alps lnb.

  10. #20
    Har du någon aning om vilken Tuner du har i boxen ? Jag har här hos mig en
    Rev: J som strulade som jag lagade upp och den fungerar kanon nu. En Rev: K som har gått som en klocka hela tiden. Och en Ver: L3 som har precis dom problemen du pratar om, Jag hade den på en Biltemaswitch den nya dom har nu för runt 50 lappen, den rekommenderar jag inte till någon, bytte till biltemas gamla switch då fungerade den bättre men fortfarande inte bra. Och Googlar man runt lite om Ver: L3 så får den väl inga höjdarbetyg direkt. Den ska få en sista bra switch som sista utväg, annars åker Tunern ut. Om jag hittar någon Ver: J köper jag en sån direkt.

Liknande ämnen

  1. Hittar inga kanaler på sirius.
    Av wba i forum AzBox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 17:35
  2. Hittar inga kanaler
    Av jsidj i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 23:59
  3. DM800HD hittar knappt några kanaler
    Av Meecrob i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 19:22
  4. Hittar inga kanaler
    Av satte90 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-25, 15:06
  5. hittar inga kanaler
    Av knipp i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-25, 14:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss