Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Hittar inga kanaler på sirius dm800hd clone

  1. #21
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tawoz Visa inlägg
    ska testa flasha in en ny image. Men vilken fungerar bra? och fungerar dessa på sidan med en clon?
    http://www.dm800sim2.com/

    Välj?

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    84
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lilljotte Visa inlägg
    Har du någon aning om vilken Tuner du har i boxen ? Jag har här hos mig en
    Rev: J som strulade som jag lagade upp och den fungerar kanon nu. En Rev: K som har gått som en klocka hela tiden. Och en Ver: L3 som har precis dom problemen du pratar om, Jag hade den på en Biltemaswitch den nya dom har nu för runt 50 lappen, den rekommenderar jag inte till någon, bytte till biltemas gamla switch då fungerade den bättre men fortfarande inte bra. Och Googlar man runt lite om Ver: L3 så får den väl inga höjdarbetyg direkt. Den ska få en sista bra switch som sista utväg, annars åker Tunern ut. Om jag hittar någon Ver: J köper jag en sån direkt.
    jag har l3. Tror jag. Det skulle vara den i enligt sidan jag köpte boxen från. Men hur får man tag på nya tuners lättast till dessa boxar. Har testat nu med ett nytt lnb och får in 81 kanaler på sirius när den är direkt kopplad till lnb. Men via switch hittar den inget.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    84
    Tackad
    2 gånger
    har nu hittat vad felet är. Det är tunern som inte fungerar som den ska. Testade stoppa i en tuner från en dm600 orginal. Och då fungerade det med en gång. Borde jag kunna kräva att få en ny från mydalle.com som jag köpte min dm800 i från? Eller finns det något sätt att laga tunern.?

Liknande ämnen

  1. Hittar inga kanaler på sirius.
    Av wba i forum AzBox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 17:35
  2. Hittar inga kanaler
    Av jsidj i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 23:59
  3. DM800HD hittar knappt några kanaler
    Av Meecrob i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 19:22
  4. Hittar inga kanaler
    Av satte90 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-25, 15:06
  5. hittar inga kanaler
    Av knipp i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-25, 14:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss