Sidan 7 av 15 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 144

Ämne: openbox / skybox S9

  1. #61
    Du skriver: "Skriv efter DESkey en siffra 1 till 4 och du får olika identiteter"

    Menar du i filen NewCamd.list?

  2. #62
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Ja jag menade det, men har kollat nu i den här boxen fungerar inte tricket.
    Men det spelar ingen roll även GENERIC funkar.

    Mvh Kalle

  3. #63
    det börjar likna nåt.
    Jag kör nu enbart Cccam.cfg och nu loggar boxen in och jag har rensat i Deskey (det låg lite texter på slutet som jag plockade bort), så jag får ingen can decrypt client msg (som jag hade tidigare).
    Men... varför spelar den inte.
    Loggen på Newcs borde visa att det skickas nycklar, men det kommer ingenting.

    Klarar boxen nycklar som innehåller A-F?
    Finns det något annat jag kan testa?

  4. #64
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Hej
    I min CCcam.cfg ser det så ut N: 192.168.1.1 15000 kalle johan 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14

    I Manage CCcam.cfg fönstret står det 1 N: 192.168.1.1 kalle 15000 Online √ när jag är i gång

    I NewCS Managment Console ser det ut så

    Kod:
    .-------------------------------------.---- --- -- - -
    | Newcamd Port: 15000  | CAID: 090F   | Reader: 0 (phoenix)
    |------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------.
    | ID | Username        | Logon Status | Ok ECM   | Bad ECM  | EMM      | Hostname                  | Client     | Spider | AU  | SO  |
    |----|-----------------|--------------|----------|----------|----------|---------------------------|------------|--------|-----|-----|
    | 02 |           kalle | 00d 12:23:21 |     1452 |        0 |        0 |             192.168.1.108 |    Generic |    No  | Off |  On |
    Mvh Kalle

  5. #65
    Hej,
    Cccam.cfg ser likadant ut,
    Manage Cccam.cfg ser likadant ut,
    NewCs Management Console har jag aldrig tittat på: Hur startar jag den?
    Min logg tittar jag på och då ser jag att Openbox loggar in, men sen är det tyst.

    Tycker inte jag skall behöva göra något i Newcs, kör 1.67 och den snurrar normalt.

  6. #66
    I Dreambox ligger en konfigureringsfil som heter mg_cfg. Behövs inte den i Openbox?

  7. #67
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ramblan Visa inlägg
    Hej,
    Cccam.cfg ser likadant ut,
    Manage Cccam.cfg ser likadant ut,
    NewCs Management Console har jag aldrig tittat på: Hur startar jag den?
    Min logg tittar jag på och då ser jag att Openbox loggar in, men sen är det tyst.

    Tycker inte jag skall behöva göra något i Newcs, kör 1.67 och den snurrar normalt.
    Jag kör newcs 1.30, du måste nog titta i Newcs avdelningen för med 1.67 är det litet annorlunda.

    Mvh Kalle

  8. #68
    Det finns tre sätt att konfigurera MgCamd. det är bara en som loggar in på Servern, och det är om jag lägger en N: rad i Cccam.cfg. Tyvärr gör den inget mer. Varför vet jag inte. Om jag använder NewCamd Server Setup eller MgCamd Plug Setup så loggar den inte ens in på servern. Hur sparkar man igång den?

  9. #69
    Hur tittar man i Newcs avdelningen ????

  10. #70
    Nu spelar Openbox med MgCamd som jag konfigurerat via MgCamd Plug Setup, men servern säger "can't decrypt client msg". Har prövat med och utan text efter DESKEY. Jag kör med CWS_MULTIPLE och har angett två portar. Nyckeln är rätt och Alfanumerisk (Hex). Någon som har en ide?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss