Sidan 8 av 15 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 144

Ämne: openbox / skybox S9

  1. #71
    Hur tittar man i Newcs avdelningen ????

  2. #72
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av braco70 Visa inlägg
    Hur tittar man i Newcs avdelningen ????
    Man följer denna länk, då kommer du till den forumsdelen.
    http://www.comhit.net/forumdisplay.php/32-NewCS

  3. #73
    Nu funkar Openbox hjälpligt. Min summering: Man får helt Ok bild, men man får hela tiden frysningar på en satellit (Kan nog ordnas med en uppdatering av MgCam/NewCamd. Vet någon hur man kan göra det?)
    Och tyvärr: Deskey måste vara numeriskt, man kan inte använda alfatecken.

  4. #74
    Citat Ursprungligen postat av ramblan Visa inlägg
    Nu funkar Openbox hjälpligt. Min summering: Man får helt Ok bild, men man får hela tiden frysningar på en satellit (Kan nog ordnas med en uppdatering av MgCam/NewCamd. Vet någon hur man kan göra det?)
    Och tyvärr: Deskey måste vara numeriskt, man kan inte använda alfatecken.
    Hur ser det ut numeriskt och inte alfatecken ?

  5. #75
    hos mig ser ut så
    N: newcool.dyndns.org 11112 287hrilvhgtsbnash 496t0a2sa4axcsfr 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 år det rätt ???
    och det står att är online, med det kommer inte något bild
    Senast redigerad av braco70 den 2010-12-09 klockan 15:02.

  6. #76
    01 till 14 är en uppräkning av 14 hexvärden. Oftast skriver man 01 till 14, men det är inte den rätta koden, Det är bara ett exempel. Koden kan ju vara allt från 00 till FF. Kolla att du har rätt kod. Jag menar att openbox inte klarar att deskey innehåller något tecken A,B,C,D,E eller F, fast det det korrekt och tom ganska vanligt om du kör Dreambox.

    Jag vet inte om "Online" betyder att du har OK trafik eller att newcool.dyndns.org pekar på rätt IP adress.

  7. #77
    Textningsfundering,

    Hur är det med textning på den här boxen, lirar teletext och dvbtext och fattar den själv att den ska hämta swe text alt kan man spara inställningar per kanal? Är sugen på en men vill undvika att behöva välja textspråk vid varje kanalbyte.

    Tack på förhand

  8. #78
    Citat Ursprungligen postat av Derzim Visa inlägg
    Textningsfundering,

    Hur är det med textning på den här boxen, lirar teletext och dvbtext och fattar den själv att den ska hämta swe text alt kan man spara inställningar per kanal? Är sugen på en men vill undvika att behöva välja textspråk vid varje kanalbyte.

    Tack på förhand
    Svensk text kom utan att man behövde göra något.

  9. #79
    Både på kanaler typ canal+ och canal+ hd ?

  10. #80
    det finns en Subtitle knapp på fjärren. Har du valt språk där så verkar det följa med. Svenska å,ä och ö ser lite lattjo ut, annars ok.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss