Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: flasha ny image dreambox 600

  1. #1

    flasha ny image dreambox 600

    Hej jag är ingen grym hackare men lite kan jag och jag måste flasha om min db 600pvr original och jag tänkte ta Gemini v4.70 DM600PVR jag kommer inte in i boxan då det är ett hemligt lösen. nu undrar jag om det är Gemini v4.70 DM600PVR jag ska annvända eller är det fel ..??
    Jag har hört att det finns 2 olika en för original och en för klon hur vet jag vilken som är vilken??
    Sen tänkte jag ännvända mig av denna guide




    Dreambox 600 har en inbyggd Bootloader, dvs man kan upgradera firmware på boxen helt utan mjukvara.
    För att följa denna guiden måset du veta vilken IP adress din dreambox har, detta kan du antagligen se i din routers dhcp log eller i dreamboxens inställningsmeny: (Installation -> Expert Inställningar -> Nätverk och Kommunikation)
    Du behöver också ha den firmware filen du vill uppgardera till redo, denna skall vara i .nfi format.

    I mitt exempel så har dreamboxen ip adressen 192.168.1.117
    Efter att du har tagit reda på Dreamboxens ip adress så Drar du ut strömsladden!
    Du ska hålla sedan in Powerknappen på Dreamboxens front och håller den intryckt medans du sätter tillbaka strömsladden.
    Efter ett par sekunder börjar den gröna dioden på fronten blinka snabbt, först då kan du släppa powerknappen.

    Dreamboxen är nu i Bootloader läge... du kan nu starta firefox eller internet explorer och knappa in följande adress:


    http://192.168.0.117/upgrade.dhtml
    (OBS! Byt ut ipadressen i sökvägen till den korrekta för din box).
    Du bör nu få upp en sida där du enkelt kan klicka "bläddra..." välja .nfi filen du vill flasha in i boxen och sedan trycka på "Flash!"
    När flashningen är klar bör boxen starta om sig själv... om detta ej sker så vänta nån minut, ryck ut strömsladden ett par sekunder innan su sätter tillbaka den.
    Boxen bootar nu om med den nya firmwaren!



    Är detta en bra metod då jag inte har com port på datan hemma??
    STOPPA DJURGÅRDARNA PÅ NÄTET!
    Ser du någon, anmäl det här:
    http://www.skansen.se/aphuset/

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av bajen Visa inlägg
    Hej jag är ingen grym hackare men lite kan jag och jag måste flasha om min db 600pvr original och jag tänkte ta Gemini v4.70 DM600PVR jag kommer inte in i boxan då det är ett hemligt lösen. nu undrar jag om det är Gemini v4.70 DM600PVR jag ska annvända eller är det fel ..??
    Jag har hört att det finns 2 olika en för original och en för klon hur vet jag vilken som är vilken??
    Sen tänkte jag ännvända mig av denna guide




    Dreambox 600 har en inbyggd Bootloader, dvs man kan upgradera firmware på boxen helt utan mjukvara.
    För att följa denna guiden måset du veta vilken IP adress din dreambox har, detta kan du antagligen se i din routers dhcp log eller i dreamboxens inställningsmeny: (Installation -> Expert Inställningar -> Nätverk och Kommunikation)
    Du behöver också ha den firmware filen du vill uppgardera till redo, denna skall vara i .nfi format.

    I mitt exempel så har dreamboxen ip adressen 192.168.1.117
    Efter att du har tagit reda på Dreamboxens ip adress så Drar du ut strömsladden!
    Du ska hålla sedan in Powerknappen på Dreamboxens front och håller den intryckt medans du sätter tillbaka strömsladden.
    Efter ett par sekunder börjar den gröna dioden på fronten blinka snabbt, först då kan du släppa powerknappen.

    Dreamboxen är nu i Bootloader läge... du kan nu starta firefox eller internet explorer och knappa in följande adress:


    http://192.168.0.117/upgrade.dhtml
    (OBS! Byt ut ipadressen i sökvägen till den korrekta för din box).
    Du bör nu få upp en sida där du enkelt kan klicka "bläddra..." välja .nfi filen du vill flasha in i boxen och sedan trycka på "Flash!"
    När flashningen är klar bör boxen starta om sig själv... om detta ej sker så vänta nån minut, ryck ut strömsladden ett par sekunder innan su sätter tillbaka den.
    Boxen bootar nu om med den nya firmwaren!



    Är detta en bra metod då jag inte har com port på datan hemma??
    Ja.

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om problemet bara är att du inte vet lösenordet till boxen kan du göra som i denna tråden:
    http://www.comhit.net/showthread.php...ght=l%F6senord
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Ska detta funka har provat med både firefox och explorer i win 7 men inget händer när jag trycker på flasha

    mvh perokk

    Dreambox 600 har en inbyggd Bootloader, dvs man kan upgradera firmware på boxen helt utan mjukvara.
    För att följa denna guiden måset du veta vilken IP adress din dreambox har, detta kan du antagligen se i din routers dhcp log eller i dreamboxens inställningsmeny: (Installation -> Expert Inställningar -> Nätverk och Kommunikation)
    Du behöver också ha den firmware filen du vill uppgardera till redo, denna skall vara i .nfi format.

    I mitt exempel så har dreamboxen ip adressen 192.168.1.117
    Efter att du har tagit reda på Dreamboxens ip adress så Drar du ut strömsladden!
    Du ska hålla sedan in Powerknappen på Dreamboxens front och håller den intryckt medans du sätter tillbaka strömsladden.
    Efter ett par sekunder börjar den gröna dioden på fronten blinka snabbt, först då kan du släppa powerknappen.

    Dreamboxen är nu i Bootloader läge... du kan nu starta firefox eller internet explorer och knappa in följande adress:


    http://192.168.0.117/upgrade.dhtml
    (OBS! Byt ut ipadressen i sökvägen till den korrekta för din box).
    Du bör nu få upp en sida där du enkelt kan klicka "bläddra..." välja .nfi filen du vill flasha in i boxen och sedan trycka på "Flash!"
    När flashningen är klar bör boxen starta om sig själv... om detta ej sker så vänta nån minut, ryck ut strömsladden ett par sekunder innan su sätter tillbaka den.
    Boxen bootar nu om med den nya firmwaren!

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    DM600! Funkar ej firefox eller exploder nu mera.
    Använd DreamUP_1_3_3_9.exe bocka i Use Network.

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Nu är jag ingen expert på det här men vad jag läst kan det vara värt att prova olika web-läsare.
    Använder man Internet Explorer sägs det fungera bättre ifall man använder "Kompabilitetsvyn".
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Ok får väl köra med dreamup har testat med "Kompabilitetsvyn".

    mvh perokk

Liknande ämnen

  1. Flasha ny image 800 HD
    Av Eduardo i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 23:24
  2. Flasha med dreambox webcontrol
    Av Tonny11 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 23:21
  3. Flasha Dreambox utan nollmodemkabel?
    Av ctm555 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-08, 07:26
  4. Flasha image, va händer?
    Av Frelle i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 18:35
  5. Dreambox 500c går ej att flasha längre
    Av amilo i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 20:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss