Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Ondemand på Pace TDS830NV

  1. #1

    Question Ondemand på Pace TDS830NV

    Hej!

    Någon som har Viasat ondemand som kan bekräfta att det ska ta 15 min innan jag kan kolla på en kortsändning från rapport (5 min)?

    På supporten säger dem bara att det ska fungera efter att några % är nerladdat.
    Så är det inte för mig. Supporten skyller bara på att det är mitt Internet det är fel på. Jag mäter 19Mbit via bredbandskollen. Det krävs 2-8 för viasats ondemand enligt dem själva. Jag har öppnat de portat som behövs i routern och kör med nätverkskabel mellan ondemanbox och router. ADSL uppkoppling.
    Har även kontaktat min internetleverantör. Dem har gjort mätningar och kollat att allt ser stabilt ut vilket det gör. Inga portar spärrade eller andra begränsningar från dem (inte i min router heller).

    Mycket mystiskt! vod boxen får rätt ip gway mm.

    Några förslag? Eller hur funkar det för dig som har ondemand?
    Verkar vara hårdvarufel på boxen kanske?

  2. #2
    Nu har jag grävt mer i detta.
    Verkar som om Viasats ondemand server inte ligger på för fullt hos alla internetleverantörer. Dem har olika avtal. Snålt.

    Underhållning på dina villkor, my ass!

Liknande ämnen

  1. Viasat OnDemand -Vilken box?
    Av SpaceSoul i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 13:58
  2. Pace TDS830NV
    Av AITKIN i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 18:26
  3. pace 460
    Av isso38 i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 09:38
  4. pace
    Av villa i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-29, 17:21
  5. Pace DS-420
    Av Wildcat i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 11:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss