Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Lite problem med DM8000HD

  1. #1

    Lite problem med DM8000HD

    Hej Alla,
    Jag är ganska så ny på detta med DM, fick igång min 600C med lite hjälp men har nu fastnat med min nya DM8000HD

    Jag får helt enkelt inte igång mitt comhemkort. Jag får bild på gratiskanalerna men inget på betalkanalerna.

    Jag har installerat LT6 1/2, mgcmg 1.35 mgcmg cfg med både 1slot o 2slot, samt newcs server.

    Vad gör jag fel eller missar? är det fel konfig? fel image? vad kan det vara som sagt.

    I övrigt är boxen utrustad med 2st DVBC tuners.

    Så,,, har ni några ideér så skulle jag vara er evigt tacksam!

    Bästa hälsningar
    Niclas

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mellan Visa inlägg
    Hej Alla,
    Jag är ganska så ny på detta med DM, fick igång min 600C med lite hjälp men har nu fastnat med min nya DM8000HD

    Jag får helt enkelt inte igång mitt comhemkort. Jag får bild på gratiskanalerna men inget på betalkanalerna.

    Jag har installerat LT6 1/2, mgcmg 1.35 mgcmg cfg med både 1slot o 2slot, samt newcs server.

    Vad gör jag fel eller missar? är det fel konfig? fel image? vad kan det vara som sagt.

    I övrigt är boxen utrustad med 2st DVBC tuners.

    Så,,, har ni några ideér så skulle jag vara er evigt tacksam!

    Bästa hälsningar
    Niclas
    Låt se....

    Du har en Dm8000 och du har nån gång installerat cam och config på dina två kort?

    Och nu funkar det inte längre, har jag förstått dig rätt då?

    Min gissning är att nåt är fel!!!

    *Fyller på i en idiot tråd utan information*

    Vad saknar vi då för att kunna hjälpa TS?

    Vad kör du som cardserver?
    Eller kanske du bara har kortet i en dreambox?

    Vad har du för cardserver program?
    Hur ser config filerna ut?
    Hur ser client filerna ut?

    Tror TS att vi är synska?

  3. #3
    Hej
    Så här är läget.

    Jag har idag 2st kort, målet är att ha 1st kort.
    1 av korten kör jag med min DM600 + en cardserver (NewCS) efter lite hjälp fick jag det att snurra.

    DM8000HD körde jag igång idag för första gången, i den sitter mitt andra kort, allt för enkelhetens skull tänkte jag, innan jag försöker krångla in den på mitt nätverk.

    Jag har alltså laddat in LT6 och en halv, sökt kanaler, hittat kanaler. Sen har jag precis som i min DM600 laddat ner och installerat MGcmd 1.35 samt MGconfig med både en och 2 slots.
    Sen har jag laddat ner Newcs 1.67 och även provat med 1.65.

    Jag har inte ändrat i några som helst filer för det skall väl inte behövas i första läget när man fortfarande kör med kortet i boxen?

    Jag får igång gratiskanalerna dock ej betalkanalerna
    Abb= Comhem.

    Jag vet att jag kanske inte kan förklara allt helt solklart, jag har bara varit DM ägare ett par dagar, men hoppas att Ni med mer erfarenhet ändå kan hjälpa mig.

    Mvh
    Niclas


    EDIT
    Hmm, stoppade i min CA modul och vips så fungerar det sådär....
    Kan man alltså inte köra med kortet direkt i något av de små sloten?

    Vidare så kan jag inte titta på en del kanaler när jag spelar in, betyder alltså att jag konfigurerat något fel?

    Följdfrågan bli nu, när jag skall upp på min CS, ändrar jag fortfarande bara i min MCcnf fil då?

    Mvh
    Niclas

  4. #4
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mellan Visa inlägg
    Hej
    Så här är läget.

    Jag har idag 2st kort, målet är att ha 1st kort.
    1 av korten kör jag med min DM600 + en cardserver (NewCS) efter lite hjälp fick jag det att snurra.

    DM8000HD körde jag igång idag för första gången, i den sitter mitt andra kort, allt för enkelhetens skull tänkte jag, innan jag försöker krångla in den på mitt nätverk.

    Jag har alltså laddat in LT6 och en halv, sökt kanaler, hittat kanaler. Sen har jag precis som i min DM600 laddat ner och installerat MGcmd 1.35 samt MGconfig med både en och 2 slots.
    Sen har jag laddat ner Newcs 1.67 och även provat med 1.65.

    Jag har inte ändrat i några som helst filer för det skall väl inte behövas i första läget när man fortfarande kör med kortet i boxen?

    Jag får igång gratiskanalerna dock ej betalkanalerna
    Abb= Comhem.

    Jag vet att jag kanske inte kan förklara allt helt solklart, jag har bara varit DM ägare ett par dagar, men hoppas att Ni med mer erfarenhet ändå kan hjälpa mig.

    Mvh
    Niclas


    EDIT
    Hmm, stoppade i min CA modul och vips så fungerar det sådär....
    Kan man alltså inte köra med kortet direkt i något av de små sloten?

    Vidare så kan jag inte titta på en del kanaler när jag spelar in, betyder alltså att jag konfigurerat något fel?

    Följdfrågan bli nu, när jag skall upp på min CS, ändrar jag fortfarande bara i min MCcnf fil då?

    Mvh
    Niclas
    AHA, du kör comhem???

    Då kan nog någon som kör comhem svara då du ÄNTLIGEN talat om vad du har för kort och miljö.

  5. #5
    Det står comhem kort i min första post....eller ville du bara vara ironisk....

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2010
    Inlägg
    66
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    AHA, du kör comhem???

    Då kan nog någon som kör comhem svara då du ÄNTLIGEN talat om vad du har för kort och miljö.
    Om du läser så står det comhemkort längst upp!

  7. #7
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Kort chip innåt och nedåt.

    Kolla så att config filerna stämmer överens:

    /etc/tuxbox/config/newcs.xml (server)
    /usr/keys/newcamd.list (klient)
    /usr/keys/mg_cfg (Ändra A: till 01)

    Starta NewCS/MgCamd vi boxens menyer och du ska ha bild. Om inte, starta först NewCS i Telnet och kolla loggen. Om allt är OK startar du MgCamd i Telnet och kollar loggen...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  8. #8
    Hej!
    bpl: Skall kolla återkommer!

    Tack så här långt!
    Niclas

Liknande ämnen

  1. Mount hdd i W7PC till DM8000HD
    Av BenkeBus i forum Dreambox
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 18:58
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 17:51
  3. nounta hdd i XPdator till DM8000HD
    Av BenkeBus i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 18:36
  4. Bakup på DM8000HD
    Av BenkeBus i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-22, 13:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss