Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vu+ Duo 1080i problem

  1. #1

    Vu+ Duo 1080i problem

    Hej,

    Jag skaffade en Vu+ Duo istället för min gamla buggiga Lyngsat. Själva boxen verkar mycket bra gjord och är otroligt tyst.

    Installationen gick perfect, hittade alla kanaler. Allt gick bra tills jag bytte till en 1080i kanal. Bilden bara blinkar i en pixelgröt. Det verkar som att boxen blandar ihop diverse kanaler, då man försöker tyda bilden. SVT-HD (720p) och alla SD-kanaler fungerar utmärkt. Att uppgradera/byta programvaran hjälpte inte.

    Setup: Husbolagets satellitsystem (2 satelliter DiSEqC), Canal Digital.

    Har ni några idéer?
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2

    ..felet hittat

    Tydligen är signalen såpas svag (95%), att kanalerna inte syns med Vu+ Duo:n. National Geographic HD fungerar, den har 99%.

    Man måste väl skaffa någon installatör.

  3. #3
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Svag signal? Nä, du måste ha en massa BER?

    Justera parabol/LNB så att du har 0 BER.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  4. #4
    Nähe, det var inte parabolen. Hade en installatör som böt all elektronik emellan, men med samma resultat. Alla mätvärden var dessutom prefekta.

    Då man ställer in en (dålig) HD-kanal, så kan man se andra kanaler i knippet också i bilden.

    Skulle det sedan också vara något fel på boxen, då inget hjälper?

  5. #5
    SNR 96%, BER 0.

    Med dessa tycker man ju att det borde fungera.

  6. #6
    Versionen 5.5 fixade problemet, då jag gav lite testdata till Vu+.

    Den har nuförtiden en option under CA modulen som höjer hastigheten -> HD kanalerna fungerar.

    Ifall man skulle har förstått det så kanske man borde ha lagt tid ner för att konfigurera någon softcam.

Liknande ämnen

  1. AF-9400PVR HDMI Boxer 1080i
    Av husa550 i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 08:52
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 13:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss