Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Tappar helt plötsligt SNR

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Jag fick hem några boxar som har det felet. Oftast efter ett dygn så ballar den ut. Kanalen som den står på funkar på morgon men byter man så blir det 0 snr på alla kanaler. Har testat flera olika tuners Rev L3 och en Rev-k.( min rev:k kan va defekt) Samma problem oavsett.
    Får svar i morgon eller måndag från kina om det är något annat som gör att den tappar spänning mot tunern. Problemet är på en hel serie av boxar.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Tackad
    147 gånger
    testa att löda om alla lödningar på moderkortetets undersida där tuner kontakten sitter på kretskortet.
    Det finns oftast dåliga lödningar även på tunerns alla ben.
    När boxen blir varm så kan det bli glappkontakt. Andvnd spetsig lödpenna med väldigt tunn lödtråd för besta resultat.

Citat Ursprungligen postat av kaitum Visa inlägg
    Jag fick hem några boxar som har det felet. Oftast efter ett dygn så ballar den ut. Kanalen som den står på funkar på morgon men byter man så blir det 0 snr på alla kanaler. Har testat flera olika tuners Rev L3 och en Rev-k.( min rev:k kan va defekt) Samma problem oavsett.
    Får svar i morgon eller måndag från kina om det är något annat som gör att den tappar spänning mot tunern. Problemet är på en hel serie av boxar.
    Okej, mycket bra att veta att man inte är själv. Du får gärna skriva här om vilket svar du fått eller om du löser det på nåt annat vis..

Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    testa att löda om alla lödningar på moderkortetets undersida där tuner kontakten sitter på kretskortet.
    Det finns oftast dåliga lödningar även på tunerns alla ben.
    När boxen blir varm så kan det bli glappkontakt. Andvnd spetsig lödpenna med väldigt tunn lödtråd för besta resultat.
    Jag har inga större lödkunskaper, är detta något för en novis med lödpennan att ge sig på? Räcker det att värma upp den lod som finns där och sen tillsätta lite extra? Finns det nåt visst gradantal/effekt man bör ha på lödpennan för bästa resultat?

Liknande ämnen

1. Bilden försvinner helt plötsligt
    Av Alucard i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 09:34
  2. Helt plötsligt slutade allt funka.
    Av jercha i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 05:20
  3. Kasst ljud helt plötsligt
    Av Pjerre i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 16:16
  4. Signalen droppar helt plötsligt
    Av Hugleik i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 23:15
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 11:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss