Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Tappar helt plötsligt SNR

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mpn Visa inlägg
    Har nyligen införskaffat mig en DM800HD. Allting fungerar kanon, sånär som på en sak, helt plötsligt kan den tappa signalstyrkan (0dB/0%) och den återkommer inte förrän jag drar ur nätadaptern och sätter i den igen. En vanlig GUI-omstart gör ingen skillnad. Men det är inte så att kanalen slutar fungera och hänger sig, utan kanalen fortsätter fungera trots att det står SNR: 0%, AGC: 0%. Men byter jag till någon annan fungerar de såklart inte och får upp nåt i stil med "SID: Inte funnen" alternativt "Tuning misslyckades".

Det händer helt oregelbundet, har kunnat kollat i ett dygn utan att det hänt något till att det har hänt tre gånger i timmen...

Jag misstänker att nätadaptern kan vara en bov i det hela, har jag rätt?
    Rätt spec. har den dock, 12V-3A.

Har provat att byta image också, ingen skillnad. Från Gemini 5.0 till 5.1.
    Har BL76A.
    Har du en switch? I så fall kan den vara dålig, annars så är det ju vanligt med dålig kontaktering uppe vid LNB eller nere vid boxen som kan orsaka såna problem.

Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Har du en switch? I så fall kan den vara dålig, annars så är det ju vanligt med dålig kontaktering uppe vid LNB eller nere vid boxen som kan orsaka såna problem.
    En switch finns ja, men den används inte mer än som skarvdon mellan två f-kontaktskablar. Med blotta ögat syns inga konstigheter vid kontakteringarna...

Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mpn Visa inlägg
    En switch finns ja, men den används inte mer än som skarvdon mellan två f-kontaktskablar. Med blotta ögat syns inga konstigheter vid kontakteringarna...
    Kontaktera om oavsett om det ser bra ut, då har du iaf eliminerat det felet.

Liknande ämnen

1. Bilden försvinner helt plötsligt
    Av Alucard i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 09:34
  2. Helt plötsligt slutade allt funka.
    Av jercha i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 05:20
  3. Kasst ljud helt plötsligt
    Av Pjerre i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 16:16
  4. Signalen droppar helt plötsligt
    Av Hugleik i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 23:15
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 11:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss