Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hur ändra config för att autostarta CCcam vid re-boot?

  1. #1

    Hur ändra config för att autostarta CCcam vid re-boot?

    Hej,
    Glad nybörjare med DM 600PVR med Enigma och CCcam 2.0.11 och något modifierad CCcam.conf för att få SmartWi att fungera.

    Detta fungerar perfekt, men varje gång strömmen går (taskigt värmegolv...) och boxen startar om så måste jag gå in och ändra i blue menu tillbaks till CCcam (eftersom den återställts till Common).

    Så min ödmjuka fråga är: I vilken config-fil skall jag ändra så att CCcam blir startup-cam? Var ligger den och hur skall den ändras?

    Tack på förhand!

    Mvh
    JoMol

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av JoMol Visa inlägg
    Hej,
    Glad nybörjare med DM 600PVR med Enigma och CCcam 2.0.11 och något modifierad CCcam.conf för att få SmartWi att fungera.

    Detta fungerar perfekt, men varje gång strömmen går (taskigt värmegolv...) och boxen startar om så måste jag gå in och ändra i blue menu tillbaks till CCcam (eftersom den återställts till Common).

    Så min ödmjuka fråga är: I vilken config-fil skall jag ändra så att CCcam blir startup-cam? Var ligger den och hur skall den ändras?

    Tack på förhand!

    Mvh
    JoMol
    Ändra i BP och sedan startar du om boxen via fjärren så sparas inställningen.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Ändra i BP och sedan startar du om boxen via fjärren så sparas inställningen.
    sleddog, tack för ett snabbt svar! Tyvärr nådde det inte ända fram för mitt problem.

    Jag provade att välja CCcam och stänga ned den med fjärren och sedan återstarta. Det fungerade bra. Men när jag sedan drog ut strömkabeln och återstartade så var det återigen "Common Interface" som startade upp och jag fick gå till bp för att få igång CCcam.

    Några ytterligare tips på åtgärder?

  4. #4
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av JoMol Visa inlägg
    sleddog, tack för ett snabbt svar! Tyvärr nådde det inte ända fram för mitt problem.

    Jag provade att välja CCcam och stänga ned den med fjärren och sedan återstarta. Det fungerade bra. Men när jag sedan drog ut strömkabeln och återstartade så var det återigen "Common Interface" som startade upp och jag fick gå till bp för att få igång CCcam.

    Några ytterligare tips på åtgärder?
    Ändra i BP, gör sedan en riktig omstart (inte bara starta om enigma) så skall du se att det löser sig. Den verkar inte spara ner dina val uppenbarligen.
    Det räcker alltså inte med att stänga av via att sätta boxen i standby, utan en omstart av boxen behövs....

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Alltså: Meny -> Strömbrytaren -> Stäng av alt Starta om. Inte på powerknappen på fjärren.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    That did the trick! Nu startar den med rätt CCcam direkt. Stort tack för hjälpen. Jag fortsätter mitt frågande men under relevanta ämnesrubriker ;-)

Liknande ämnen

  1. autostarta i Ubuntu
    Av hingstin i forum Mjukvara
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-08-10, 16:55
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-05, 15:53
  3. Autostarta vid reboot. .
    Av Tzon i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 22:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss