Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Dreambox stream till Android?

  1. #21
    Att installera och köra dreamdroid och vplayer är ju enkelt, men efter nån minuts streamande så stängs vplayer. när man startar igen så stängs den så fort man försöker streama. Jag avinstallerade dreamdriod och installerade igen och då blir det samma sak, går några minuter och sen är det stopp. Kör mot enigma2 och android 2.2 i samsungen

  2. #22
    jag har precis samma problem. Fick igång båda programmen utan problem men streamen dör efter bara några sekunder i vplayer. Kör på android 2.1 och en x10mini pro.

  3. #23
    Ny här men hej på er.
    Har oxå försökt att få streamingen till att funka till min x10. 2.1
    Kör på controloid och full version av Vplayer men den bara står och laddar.
    Styrning och kanalbyte funkar klockrent.
    Dm600dvp.

    Har ni som kör på Vplayer betal version eller lite? Har hört at trail ver. är ganska kort. Kanske där av avstängningen efter ca 1 min.

  4. #24
    Har testat lite olika appar men slutar alltid att vplayer står och tuggar. Någon som har kommit på en lösning?

  5. #25
    Jag har upptäckt vad problemet är. För att det ska fungera så måste du nere i

    vänstra hörnet ( om du "duttar" på skärmen ) ha "tre grupper med siffror" t.ex 1011,1012,1220

    Är det inte tre grupper med siffror så kommer det aldrig att fungera, bara att försöka igen.

    Problem 2: att den bara visar 2 sec och sedan stänger av, då måste då ha ett program typ "advanced

    task manager" så att du kan döda processen "vplayer", för den ligger kvar i bakgrunden.

    Tryck home så du kommer till "skrivbordet" och sedan advanced task manager, döda

    processen vplayer och gå sedan in i controloid och försök igen.

    Ibland kan man få byta kanal fram och tillbaka ett par gånger innan det funkar.

    Vet inte om det är dreamboxen eller controloid som har problem att leverera "rätt" stream id's till vplayer.

  6. #26
    Fick det också att funka genom att fippla mellan taskmanager och controldroid men känns ju lite surt att behöva gläppa för att det ska fungera

  7. #27
    Någon som fått streaming från Dreambox av inspelade filmer till Android telefoner att fungera?

    Har en HTC Incredible S med registrerad Vplayer och har testat med de olika program som nämns tidigare i tråden, att se på TV kanaler funkar fint men inte inspelat material?!?

    Mvh, ZaphodB

  8. #28
    Måste man använda sig utav vplayer, finns det andra uppspelningsprogram som fungerar med androiddreamer?

  9. #29
    Daroon media player funkar klockrent för mig.

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Använder mig av dreamdroid, har även testat android dreamer. Funkar perfekt att byta kanal osv men upplever att streama inte är problem fritt.

    Hd kanalerna är bara att glömma, då stängs spelaren ner nästan direkt, alternativt hackar enormt.

    En vanlig kanal kan funka en halv minut hyfsat utan lagg tills den stängs ner.

    Om jag då försöker spela upp igen blir speltiden ännu kortare.

    Provat vlc, vplayer, mx player & daroonplayer ingen funkar felfritt.

    Spelar ingen roll om jag sitter på wifi hemma, borta. 3g/4g Tips?
    Senast redigerad av hedztrem den 2013-12-11 klockan 21:24.

Liknande ämnen

  1. Ta upp stream från annan Dreambox
    Av pelle_ag i forum Dreambox
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2014-01-06, 12:20
  2. Stream till dator DM600
    Av Benno i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-26, 10:52
  3. Dreambox stream
    Av arcsky i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 15:32
  4. Stream:a OS till mobilen
    Av abuze i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 18:30
  5. Stream till Turkiska Super lig?
    Av Anders_79 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-26, 17:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss