Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Pairing på allt?

  1. #1

    Pairing på allt?

    Fick hem ett brev från Comhem idag där de skriver att min gamla "Sagem" box kommer att sluta fungera vid årsskiftet. Kan det vara så att de planerar att införa samma pairing som de har i dagsläget på sina HD-kanaler på alla kanaler from årsskiftet?

    Någon som har någon mer information om detta?

  2. #2
    razorx
    Gäst
    Förmodligen vill dom inte längre supporta den plattformen bara. Ring dom och fråga vilken box dom rekomenderar istället.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Hej schlebentz

    Har du en Sagem ICD4000 eller Macab DCB-101?

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  4. #4
    Bra fråga, den ligger i förrådet nånstans. Det är en vääldigt gammal box. Jag använder den inte då jag har en annan box jag är nöjd med. Den boxen jag har klarar naturligvis inte av den pairing som det är på HD-kanalerna efterssom den inte kommer från ComHem. Men man undrar ju vad de menar med att "den kommer att sluta fungera". Det var lite därför jag funderade på om de funderar på att aktivera pairingen på samtliga kanaler.

  5. #5

    Knappast troligt

    Är ingen expert på området men att införa pairing på alla kanaler skulle väl innebära att tex. alla som har inbygd box i tv:n skulle sluta fungera? plus att alla som inte redan har en hd-box också måste byta box?

    Dessa förbannade tv-leverantörer kan hitta på vad som helst men det skulle ju vara galenskap att tvinga kunder att byta.

  6. #6
    Jo jag inser att de då skulle behöva byta ut vädligt många boxar. Men de erbjuder mig en ny box utan kostnad. Så jag tänkte att då kanske de "gör slag i saken"

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Schlebentz vad har du för box exakt som dom vill byta ut?

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  8. #8
    Com Hem fasar ut den stengamla Macab och sagem boxar då dessa har problem med att ta emot samtliga frekvenser com hem använder, det kommer dock ej bli pairing på samtliga kanaler då de erbjuder en Samsung b270z box alt On demand boxen med HD. De kommer även att släppa en ca modul så det ej behövs en separat hd box, kommer till jul, dock så ska det endast i början fungera med Samsung och Sony tv apparater med stöd för CI+

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    37
    Tackad
    3 gånger
    Inga konstigheter alls är det som pågår!
    De tar bort Sagem ICD4000 och Macab DCB-101
    eftersom de går på Viaccesskryptering.
    Denna har tunnlats ett tag men kostar naturligtvis
    ComHem att ha 2 kryptotekniker igång samtidigt.
    De sade att detta utbyte skulle vara klart för ett år sedan
    men de skarpaste knivarna ligger inte i deras låda. :whistle:

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av efditac Visa inlägg
    Inga konstigheter alls är det som pågår!
    De tar bort Sagem ICD4000 och Macab DCB-101
    eftersom de går på Viaccesskryptering.
    Denna har tunnlats ett tag men kostar naturligtvis
    ComHem att ha 2 kryptotekniker igång samtidigt.
    De sade att detta utbyte skulle vara klart för ett år sedan
    men de skarpaste knivarna ligger inte i deras låda. :whistle:

    Om de nu kör med 2 olika krypteringar vilket är struntprat, varfö fungerar då kortet på Conax boxar? Com Hem har en kryptering, handlar om boxens funktioner att de inte hör hemma 2010

Liknande ämnen

  1. ComHem pairing
    Av Mango i forum Com Hem
    Svar: 96
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 10:37
  2. Pairing?
    Av juppe i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 08:57
  3. Chipset pairing & HD-box
    Av janbananfan i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 14:09
  4. Pairing
    Av guruman i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 13:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss