Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Nybörjare vill koda av sitt boxerkort

  1. #1

    Nybörjare vill koda av sitt boxerkort

    Hej alla hjälpsamma

    Är helt grön inom detta gebit. Har stor datorvana men detta med tvboxar, kort, emus och grejer är helt nytt för mej. Jag har laddat ner guider, läst på forumet men det hela ter sej en djungel för mej.

    Detta vill jag göra till att börja med:
    Få min Azbox Premium HD att öppna alla kanaler på mitt befintliga boxerkort.

    Jag har installerat MultiCas och NewCs och editerat filerna efter de guider och manualer jag kan hitta. Men det verkar falera på en, antar jag, ack så viktig punkt. Användarnamn, pass och host. Vad är detta? Uppgifter till en CS server? Måste jag ha det, kan jag inte uppdatera nycklarna manuellt?

    Tacksam för svar alt. flaming, take your pick

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ischtivan Visa inlägg
    Hej alla hjälpsamma

    Är helt grön inom detta gebit. Har stor datorvana men detta med tvboxar, kort, emus och grejer är helt nytt för mej. Jag har laddat ner guider, läst på forumet men det hela ter sej en djungel för mej.

    Detta vill jag göra till att börja med:
    Få min Azbox Premium HD att öppna alla kanaler på mitt befintliga boxerkort.

    Jag har installerat MultiCas och NewCs och editerat filerna efter de guider och manualer jag kan hitta. Men det verkar falera på en, antar jag, ack så viktig punkt. Användarnamn, pass och host. Vad är detta? Uppgifter till en CS server? Måste jag ha det, kan jag inte uppdatera nycklarna manuellt?

    Tacksam för svar alt. flaming, take your pick
    NewCS är en CS server, så den softcam (MultiCas) du använder måste givetvis ha användarnamn/lösen ord som matchar dina användaruppgifter i newcs.xml.
    Host kan du sätta som 127.0.0.1 eller localhost om du kör både newcs och softcam lokalt på din AzBox.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    NewCS är en CS server, så den softcam (MultiCas) du använder måste givetvis ha användarnamn/lösen ord som matchar dina användaruppgifter i newcs.xml.
    Host kan du sätta som 127.0.0.1 eller localhost om du kör både newcs och softcam lokalt på din AzBox.
    Stort tack för hjälpen! Har hela boxers utbud utan kort i boxen så jag antar att det funkar som det ska.

    Får dock inte in mpeg-4 kanalerna. De står som SCRAMBLED. Azbox ska väl klara mpeg-4 kanaler?

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    mpeg-4 kanalerna kräver en annan server/cam än den du har.
    ..för du kan väl se de fria mpeg-4 kanalerna?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  5. #5
    razorx
    Gäst
    Ja azbox i sig klarar mpeg4 dock inte cs mjukvaran. Men har du en mpeg4CAModul så borde det fungera.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    mpeg-4 kanalerna kräver en annan server/cam än den du har.
    ..för du kan väl se de fria mpeg-4 kanalerna?
    Nej jag kan ju inte det. Jag har ett Boxer Max kort som är betalt och nytt från denna vecka. Även med kortet i och NewCS och MultiCas inaktiverade så står mpeg4 kanalerna som scrambled.

  7. #7
    razorx
    Gäst
    Läste du vad jag skrev?

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Läste du vad jag skrev?
    Ja, men jag antog att du med "cs mjukvaran" menade cardsharingmjukvaran. Och kanalerna funkar inte även när den är inaktiverad och kortet är i kortläsaren.
    Är ny på detta, som sagt. Du får gärna utveckla. Jag behöver en mpeg4camodul till Azboxen?
    Är inte dum, har bara otur när jag tänker.

    EDIT: Funkar med Mpeg4CAmodul i Stort tack för hjälpen!

  9. #9
    razorx
    Gäst
    Japp det var rätt tänkt av dig.

Liknande ämnen

  1. Har Boxerkort, vill se på datorn.
    Av mindlight i forum Mjukvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 16:03
  2. Julpynta sitt hus
    Av Samoth i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 18:28
  3. nån som vill hjälpa en nybörjare??
    Av limpa i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-18, 10:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss