Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: RGB i scarten, vilken kabel?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Vad för märke är det på plasman? Jag har (hade) också en DB 7000, På min förra TV
    en Panna PV70 så fungerade det kanon med RGB signal från scarten. Men så har jag
    köpt en ny TV LG PK 250 och där funkar som du säger det inte att köra RGB, det blir
    bättre bild med komposit, med RGB-signalen blir bilden alldeles för mörk.
    Har nu köpt en Miraclebox 8 HD med hdmi funkar kanon.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ringo58 Visa inlägg
    Vad för märke är det på plasman? Jag har (hade) också en DB 7000, På min förra TV
    en Panna PV70 så fungerade det kanon med RGB signal från scarten. Men så har jag
    köpt en ny TV LG PK 250 och där funkar som du säger det inte att köra RGB, det blir
    bättre bild med komposit, med RGB-signalen blir bilden alldeles för mörk.
    Har nu köpt en Miraclebox 8 HD med hdmi funkar kanon.

    Okej, så det är inte bara jag som har problemet alltså.
    Det är en panasonic tx-p42c2e .
    Jag hade en finlux lcd tv på 32 tum innan och där hade jag inte några problem.
    Så det lutar alltså åt det inte är nån idé att testa med bättre kablar..?
    Funderar på om man skulle köra scart --> komponent video istället, kanske är värt ett försök..

    Skulle såklart va guld med en hd box annars men jag är student och lite för snål..
    ~~ Allt som finns i luften är gratis ~~

Liknande ämnen

  1. Norden parabol vilken lnb är vilken
    Av Nymann i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 18:42
  2. PIN Schema för scarten till Dreambox 500s och Samsung 9500?
    Av mdredfox8 i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 17:14
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-26, 13:04
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-04, 08:34
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 07:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss