Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: mgcamd DM 800S HD

  1. #1

    mgcamd DM 800S HD

    Tjenare!

    Jag börjar bli lite smått tokig på det där. Jag försöker hitta någon slags guide/howto som visar Hur jag installerar Mgcamd på min Dreambox men jag hittar seriöst Ingenting, jag hittar bara hur man Konfigurerar den..

    Jag hittade någon tråd där de visade hur man installerade det manuellt, men då skriver alla att det är mycket lättare att installera det direkt på boxen med fjärrkontrollen men Ingen säger Hur man ska gå till väga då..

    Jag har varit inne i Plugins menyn och kollat runder men kan inte hitta något mgcamd där som man kan ladda ner..
    Måste man ändra listan på något sätt för att få fram det?

    Kan någon vara snäll och länka till någon som visar hur man gör? Har Googlat i flera timmar nu utan resultat..

  2. #2
    razorx
    Gäst
    Vad har du för image i boxen?
    Normalt ligger inte dessa plugins i den vanliga plugin delen. Testa trycka på den blå knappen och se om du hittar nån meny som heter Gemini extras eller nått liknande.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Vad har du för image i boxen?
    Normalt ligger inte dessa plugins i den vanliga plugin delen. Testa trycka på den blå knappen och se om du hittar nån meny som heter Gemini extras eller nått liknande.
    Det står: Image: 2.5-2009-09-10

    Jag antar att jag kör med standard image så jag bara har kört en update direkt på boxen.
    Så man behöver alltså flasha om boxen med en annan image för att få igång mgcamd osv?
    Vilken image ska man köra med och vilken rekommenderas till 800HD?

    Tack för svaren!

    EDIT:

    Trycker jag på Blå-knappen så får jag bara fram:

    Sleep timer
    Graphical Multi EPG
    Genuine Dreambox

  4. #4
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av PatricF Visa inlägg
    Det står: Image: 2.5-2009-09-10

    Jag antar att jag kör med standard image så jag bara har kört en update direkt på boxen.
    Så man behöver alltså flasha om boxen med en annan image för att få igång mgcamd osv?
    Vilken image ska man köra med och vilken rekommenderas till 800HD?

    Tack för svaren!

    EDIT:

    Trycker jag på Blå-knappen så får jag bara fram:

    Sleep timer
    Graphical Multi EPG
    Genuine Dreambox
    Ladda ner en ny valfri image då?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Ladda ner en ny valfri image då?
    Vart får jag tag på det då? Lite mer info om vad för slags "image" det är skadar inte heller, jag är alltså rätt ny när det gäller sånt här. Jag har en "cardserver" som min polare satt upp här hemma till mig för ett tag sen och då fixade han mgcamd och hela köret på min dåvarande DM500 som nu har gått sönder. Jag fixade en DM800HD idag som jag har i sovrummet och vill fixa till.

  6. #6
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av PatricF Visa inlägg
    Vart får jag tag på det då? Lite mer info om vad för slags "image" det är skadar inte heller, jag är alltså rätt ny när det gäller sånt här. Jag har en "cardserver" som min polare satt upp här hemma till mig för ett tag sen och då fixade han mgcamd och hela köret på min dåvarande DM500 som nu har gått sönder. Jag fixade en DM800HD idag som jag har i sovrummet och vill fixa till.
    Är det en orginalbox?
    Pli är en bra image som har en bra wiki dessutom, http://www.pli-images.org/modules/wi...hp?wakka=DM800

  7. #7

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Är det en orginalbox?
    Pli är en bra image som har en bra wiki dessutom, http://www.pli-images.org/modules/wi...hp?wakka=DM800
    Ja det är en originalbox vad jag vet iaf, om jag inte blivit lurad då förstås.
    Tack så jätte mycket för länken och all information, förstår det hela lite bättre nu

  9. #9
    En fråga till bara. Här står det att jag ska trycka på "ner" knappen men jag har inga knappar på min box!? Hur ska jag göra för att komma in i "Recovery Mode" eller vad det är den ska göra?

  10. #10
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Håll in knappen på fronten och därefter stoppar du in strömsladden & håller in knappen till du ser en IP-adress i displayen, surfa till den & flasha.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. DM 800s uppstart för marknätet?
    Av a23cbe i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 19:06
  2. MgCamd 1.29 och AU i CH nät.
    Av robbz i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 09:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss