Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Frågor ang Dreambox och min setup

  1. #1

    Question Frågor ang Dreambox och min setup

    Tjena, vill först tacka alla eld-själar som hänger här och är så otroligt hjälpsam för oss nystartare! :thumbup:
    Nu efter 4 dagar och timmar av lusläsande här på erat forum är det vissa saker jag behöver köpråd och fråga om.
    Ska sätta upp en CS-server här hemma som ska dela ut Canaldigital till 2st dreamboxar.

    Cardsharing servern kommer vara en Linux PC med AD-teknisk Phoenix ID läsare. Har läst på en hel del hur jag ska konfa den så där får återkomma om jag misslyckas.

    Kommer som sagt köra 2 Dreamboxar här hemma, en i Tv-rummet som jag vill ha PVR på. Och en mindre basic modell för sovrummet, enklast och så billig som möjligt.
    Då till mina frågor:
    1.a Vilka modeller av dreambox skall jag köpa?
    .b PVR, kan jag komma åt filerna så jag kan kolla på dom via en HTPC el liknande, eller låses dom till boxen, format?
    .c För att konfa boxarna att hämta kort-koderna via CS-servern, behöver jag byta mjukvara eller finns det med orginal?
    .d Tips på 2-3 sidor med äkta Boxar.

    2. Kommer få med en Tallrik när jag skaffar Canaldigital, men jag kommer väl få skaffa en till för "lilla boxern" ? Isf vad för parabol+tillbehör behöver jag köpa? Bor i skogen 10mil norr om sundsvall. (helt grön på parabol-hårdvara) Bifoga gärna länk för priser etc.

    Tackar på förhand// David

  2. #2
    Medlem miloxs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    112
    Tackad
    5 gånger
    1.a om du inte ska ha HD kanaler skulle jag satsa på en DM600 och en DM500 sen skulle jag definitivt köra på kloner som jag personligen tycker fungerar minst lika bra och jag kan inte motivera det högre priset för orginal.
    1.b båda dessa boxar kan spela in till en nätverks disk som du lätt kommer åt via din HTPC och det är inte skyddat. sen har även DM600 plats för en intern HDD
    1.c du måste (kan ha fel) men du bör iallafall byta image på boxarna! jag har testat massor och tycker PLi är helt överlägsen på dessa boxar!
    1.d tyvärr, kör bara kloner men det finns väl på typ netonnet?

    2. kör själv kabel-tv men jag tror inte du behöver två diskar! finns garanterat någon bättre lösning, du får säkert snart tips av någon satellit nisse här på forumet.

  3. #3
    2. Nej det räcker med en parabol. Du får dock byta ut huvudet mot ett dual-huvud (med två utgångar. Sen drar du en kabel till respektive box.

Liknande ämnen

  1. dreambox 800HD setup
    Av nachochips81 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 18:41
  2. Boxer, Dreambox, ID, CS, Setup, Pairing?
    Av radek82 i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 06:21
  3. dreambox frågor!
    Av perjim i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 22:45
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18
  5. Frågor om Dreambox
    Av ixxa i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 14:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss