Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: VU+ Duo och CanalDigital

  1. #1

    Question VU+ Duo och CanalDigital

    Hej,

    jag lyckas inte få bild med min nyinköpta VU+ Duo. Jag har följande installation:
    • Ett Quad LNB + HD PVR från CanalDigital med familjepaket. Enbart en vecka gammalt.
    • VU+ Duo kopplad till de ovan oanvända LNB "portarna"


    Jag har konfigurerat min Duo till att gå mot Thor på båda kanalerna och gjort kanalsökning och det verkar gå bra (kanalerna hittas).
    Jag har installerat senaste OpenPLI för Duo (gårdagens datum) och installerat CCCAM plugin:en. Gått in i softcam menyn och där sett att cccam hittas och sedan gjort omstart på softcam. Detta är vad jag kunnat hitta påolika forum vad gäller åtgärder för att kunna se CD kanaler via Duo, men jag får ingen bild (det blir "svart") om jag försöker välja någon kanal.

    Är det något mer jag skall göra för att få det hela att fungera?

    Finns det någon "fri" kanal på Thor som jag borde kunna se utan att kort/conax/cccam behöver fungera (så att jag kan utesluta andra problem)?

    Går det på något sätt se om Duo:n kan komma åt eller överhuvudtaget "se" kortet (Jag är erfaren Linux utvecklare och inte främmande för att dyka långt in i systemet under analysen ifall det skulle behövas)?

    Mvh Lars

  2. #2
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Det finns ett gäng rumänska på 11747 H. En dum fråga kanske men har du satt kortet rätt?
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av nicolito Visa inlägg
    Det finns ett gäng rumänska på 11747 H. En dum fråga kanske men har du satt kortet rätt?
    Tack så hemskt mycket. Jag hittade några fria kanaler och de funkade bra. Sedan vände jag på kortet och vips så fungerade mina CD kanaler också. Jag borde skämmas men till mitt försvar hade jag prövat alla möjliga placeringskombinationer dock ej med den senaste OpenPLI. Nu är jag inte bara ägare till en Duo utan också en lycklig ägare .

    Tack än en gång för din "dumma" fråga.

    Mvh Lars

  4. #4
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Jag har också varit nybörjare och anser att jag har mycket kvar att lära men ibland så kan svaren på våra frågor vara rätt så simpla. Ha en trevlig helg och hoppas du får skoj med din vu+
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

Liknande ämnen

  1. canaldigital
    Av danab i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-10, 18:46
  2. canaldigital-mII
    Av nylle i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-14, 20:48
  3. CanalDigital
    Av kärri i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-27, 10:47
  4. [LÖST] canaldigital
    Av SSG i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-01, 20:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss