Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Koppla DM 500 HD till Netger Stora NAS

  1. #1

    Koppla DM 500 HD till Netger Stora NAS

    Jag skulle vilja använda mitt stora NAS för att strema filmer som jag har där till min 500 HD och även spela in till den.
    Jag har anslutit NASet via fjärrkontrollen och nätverkshanteraren ( tror jag den heter)
    Men jag får det inte att fungera :-(
    Jag har PLI image och har delat ut en mapp på Naset.
    Boxen hittar Naset men jag kan inte browsa den och se filerna, om jag öppnar mediaspelaren ser jag bara det interna minnet...
    Vad gör jag för fel?
    Finns det nån guide?

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Vad säger ex. "df" om du går in i boxen, kan du vandra i trädet som du har delat ut ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Det konstiga är att den ser Naset och då ska man välja ok för att browsa filerna, men när jag gör det händer inget den går bara tillbaka. Den visar även Dremboxen och den kan jag browsa filerna på.

  4. #4
    -Matkoh jag är inte säker på vad du menar med "df" ?

  5. #5
    df används för att se t.ex. ledigt utrymme på dina monteringar.

    Skriver du t.ex. df -k får du upp ledigt utrymme på alla dina aktuella monteringar i kilobyte.
    Det han säkert menar med df är att du skall se en monteringspunkt där din NAS är monterad.

  6. #6
    Överkurs för mig. Finns det ingen som har fått det att funka mot Neatgear Stora

  7. #7
    Jag har fått det att funka mellan DM500HD och Netgear Stora, kör alla min inspelningar på den samt streamar film och bilder. Funkar klockrent !!
    Jag gick in nätverks inställningarna på DM500HD och angav IP, inlog och lösen....jag kör med fasta IP överallt.

    Jag har hela "family" foldern utdelad på Nasen samt att jag manuellt fick lägga till movie foldern för inspelningar.
    Kör med NewEnigmaII som image.

  8. #8
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    I NewNigma2 så finns ett val där man väljer om CIFS mounting skall ersätta hdd. Funkar utmärkt. Men jag föredrar LT och där hittar jag inte denna valmöjlighet. Mountingen blir litet fel. Jag hittar inspelningar jag gjort i Newnigma2 under root/movie/movien är jag kollar boxen via PC. Märkligt, och jag kommer inte åt dem via boxen.

    Det finns säkert en elegant lösning på detta, kanske i fstab. Någon som vet?

Liknande ämnen

  1. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-05-02, 13:20
  2. programmera stora fjärren till tv'n
    Av Appen i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 21:23
  3. Funkar stora fjärren till DM5620???
    Av Bond007 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 12:42
  4. Koppla till hemmabio
    Av Jimmi i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 20:53
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-29, 18:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss