Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Trådlöst nätverk DB7020

  1. #1

    Trådlöst nätverk DB7020

    Har kraschat mitt nätverkskort i min 7020 box (åsknedslag?) Har skaffat en USB dongel från satellit proffsen som skall fungera till DB men jag får det inte att fungera. Är det någon som provat som har något tips så skulle jag vara mycket tacksam. Har letat på olika forum men inte lyckats hitta något information om just detta :'(

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Har du senaste imagen? Enligt deras hemsida rekommenderas att du alltid har senaste, för att säkerställa att drivarna finns tillgängliga. Vilken modell av USB-dongel är det du har köpt?

  3. #3
    har köpt TP-Link TL-WN321G och denna skall funka med "rätt" mjukvara. ska prova att ladda upp Gemini2 och se om den mjukvaran funkar

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Ja, testa med senaste imagen och berätta hur det gick.

  5. #5
    fick det inte att funka med Gemini2 v3.40 (vilket jag hade hoppats). provade Gemini 3.10 WLan version men inte heller denna har jag lyckats med (ännu). Dock har jag inte gett upp hoppet. Var i kontakt med Dreambox support (via deras oficiella hemsida) där jag fick svaret att det inte går att köra Wlan med USB dongle i DB7020. Skam den som ger sig.....nya försök att vänta....

  6. #6
    har gett upp...............

  7. #7
    razorx
    Gäst
    men en såndär usb->eth0 adapter då?

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 07:09
  2. Trådlöst nätverk
    Av ehrlin i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 18:37
  3. Problem med trådlöst nätverk
    Av zyz i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 15:49
  4. TRÅDLÖST NÄTVERK
    Av el guapo i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 13:03
  5. Trådlöst nätverk
    Av lassesv i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 12:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss