Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Canal Digital och Viasat på CD's originalantenn?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2004
    Inlägg
    82
    Tackad
    5 gånger

    Canal Digital och Viasat på CD's originalantenn?

    Har kommit över en originalantenn från Canal Digital och tänkte köra Dreambox med Viasat och Canal Digital på denna. Vad behöver jag göra och tänka på?

    Räcker det med att byta ut LNBt mot ett nytt, tänkte på ett monoblock twin för att kunna ha två boxar.

    Övriga förslag och tips?
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Raskus Visa inlägg
    Har kommit över en originalantenn från Canal Digital och tänkte köra Dreambox med Viasat och Canal Digital på denna. Vad behöver jag göra och tänka på?

    Räcker det med att byta ut LNBt mot ett nytt, tänkte på ett monoblock twin för att kunna ha två boxar.

    Övriga förslag och tips?
    Ingen aning om vart du bor eller hur stor potta du har så svårt att svara på om det kan funka där du bor

    Men du kan ju faktiskt få tag på ett till LNB och köra med ett dibloc fäste tiill din Triax potta, orginal dibloc kostar 100-150 :-, det står dessutom på din parabol "TD XX) där XX är storleken på pottan.

    Du behöver dessutom en switch.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2004
    Inlägg
    82
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Ingen aning om vart du bor eller hur stor potta du har så svårt att svara på om det kan funka där du bor

    Men du kan ju faktiskt få tag på ett till LNB och köra med ett dibloc fäste tiill din Triax potta, orginal dibloc kostar 100-150 :-, det står dessutom på din parabol "TD XX) där XX är storleken på pottan.

    Du behöver dessutom en switch.
    Östersund
    Har inte fått parabolen ännu så jag vet inte exakt storlek.

    Anledningen till att jag vill köra monoblock är att slippa switchar och dylikt.
    Original-LNBt har väl dessutom bara en utgång?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Raskus Visa inlägg
    Östersund
    Har inte fått parabolen ännu så jag vet inte exakt storlek.

    Anledningen till att jag vill köra monoblock är att slippa switchar och dylikt.
    Original-LNBt har väl dessutom bara en utgång?
    Switchen sitter inbyggd i monoblocket, för att kunna byta satellit.

    Funkar säkert som du tänkt men det tråkiga med allt i ett är om någon del felar, blir och byta allt då, väder och vind tär på material.

    Östersund hmm jag bor 2 mil NO om vättern, snö är inte roligt att få på LNB, en sådan här är inte dumt att ha http://www.satpro.se/detailes/detail...r=SAT-PARAPROT eller som jag gjorde bygg själv, http://i79.photobucket.com/albums/j1...dd_p_huvud.jpg

Liknande ämnen

  1. Viasat -> Canal digital?
    Av juppe i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 10:17
  2. Viasat o Canal Digital
    Av bigboss62 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 20:39
  3. canal digital och viasat
    Av arsenal i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 19:13
  4. Viasat+Canal digital?
    Av nicko1 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-13, 11:04
  5. Canal Digital + Viasat
    Av Smergo i forum Canal Digital
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-03-20, 22:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss