Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 36 av 36

Ämne: Nya programkort ver 4.0 från boxer!

  1. #31
    hur gick det? måste man ha oscam om man får det nya v4.0 kortet eller fungerar det i newcs?

  2. #32
    Jag gav upp att få NewCS att fungera med det nya kortet och började köra med Oscam istället. Efter en del trixande så fungerar det nu perfekt!.

  3. #33
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    ..och lösningen var?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  4. #34
    Jag hade en del problem med att få Timeout (Oscam) efter ett par timmars användande och att den inte alla kunde läsa av kortet. Det blev lite bättre med att använda sig av en USB-Hub med separat strömförsörjning men den stora ändringen var att byta till en annan USB-ingång i datorn. Av en ren tillfällighet kom jag på detta i och med att jag testade kortläsaren i flera datorer. Så nu funkar det perfekt!.

  5. #35
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Så du har inte behövt justera konfigurationen i OSCam, förrutom möjligen giltiga providers?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  6. #36
    Kommer knappt ihåg vad jag har ändrat men använder mig enbart av oscam.conf, oscam.server och oscam.user.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss