Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Problem med 500hd

  1. #1

    Problem med 500hd

    hej har ett problem som jag tänkte kolla om någon här kan hjälpa mig med

    problemet är mellan en lg 50 tums tv och en DM500hd , boxen är inget fel på den fungerar felfritt i sovrummet men i vardagsrummet så hänger den sig i menyn

    efter samtal med LG , diverse dreambox återsäljare har jag provat följande:
    bytt strömkabel
    bytt hdmi
    provat en 10meters hdmi så jag fått den ifrån tv: en bra bit
    blir samma sak utan nätverks kabel och parabol sladden
    nu över till det lustiga om jag håller i dreamboxen så fungerar den att zappa runt i oavsett om jag är 1,2,5,10 meter ifrån tv:n

    så är det någon som vet om det finns något att köpa "förutom ny tv då" =) så jag slipper sitta å hålla i boxen medans svärföräldrarna sitter å kolla på tv =)

    boxen är provad på 3 andra ställen så boxen fungerar klockrent men inte med LG då

  2. #2
    Är det så att Lg´n är en Plasma ??

    Testa i såfall att ställa den så långt från Tv´n som möjligt då

    en Plasma Tv kan störa ut annan elektronik.

  3. #3
    japp det är en plasma , men den beter sig likadant 10 meter ifrån tv:n som 1 meter ifrån under förutsättning att jag håller boxen i handen

  4. #4
    Då kanske en sån här hjälper:

    http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=69729242

    Att sätta mellan Tv och DB.
    Senast redigerad av oddball den 2010-11-12 klockan 17:31.

  5. #5
    Prova att ta en lös kabel och dra till närmaste element i huset och lägg an den mot chassit på dreamboxen,
    hjälper detta har du problem med att nollan i uttaget där din tv som inte fungerar är stabil. ring en elektriker om detta löser problemet

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss