Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Nybörjare, DM 600 på Comhem, mängder med frågor.

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Nybörjare, DM 600 på Comhem, mängder med frågor.

Hej,

Precis ärvt en DM600 box till comhem.
    Funkar ganska bra, men jag har ganska många frågor.

Det ligger Gemini på den.
    Har installerat en hårddisk i den och det fungerar bra.

frågorna:
    Om man spelar in Canal+ som använder texttv för textning då antar jag att det inte finns något som helst sätt att få det till att bli "inbränt" i inspelningen?
    Så att man kan spela upp .TS filen i annan spelare som inte klarar av att lägga ut texttv textning så att säga (använder en mede8er mediaextender i annat rum som inte klarar detta)?

Om jag vill dela ut min hårddisk i DMn till med mede8er på det interna nätet, vilket protokoll är bäst? Samba/SMB/NFS?

Kan man få den att spela in serier under en katalog på hårddisken, gärna som den skapar själv.
    så att 5 avsnitt av dexter hamnar i en dexter katalog istället för på första nivån.

Om allt funkar som det ska finns det någon vits att byta image? PLI verkar vara populärt, finns det några fördelar med den?

Det fungerar inte att hämta hem nya pluginer, antar att man gör det på blå panel, där kan jag välja download gemini, men får 404 error.
    Vad är rätt länk, och vilken fil behöver jag editera för att lägga in rätt länk.

Färgknapparna på fjärren tycker jag är korkade, röd knapp är i vissa lägen spola tillbaka, vissa lägen EPG.
    om jag till exempel vill spola tillbaka så måste jag först trycka på Video sen röd.
    Är det såhär det ska vara?

Om jag tar en fullständig backup under blå panel, är rubbet backupat då (inspelningar exluderat)?
    om jag installerar 5 nya pluginer och mipplar och sen vill läsa tillbaka till hur det är idag kommer det att fungera?

Tack på förhand

/B

Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Tackad
    23 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Silverse Visa inlägg
    Hej,

Precis ärvt en DM600 box till comhem.
    Funkar ganska bra, men jag har ganska många frågor.

Det ligger Gemini på den.
    Har installerat en hårddisk i den och det fungerar bra.

frågorna:
    Om man spelar in Canal+ som använder texttv för textning då antar jag att det inte finns något som helst sätt att få det till att bli "inbränt" i inspelningen?
    Så att man kan spela upp .TS filen i annan spelare som inte klarar av att lägga ut texttv textning så att säga (använder en mede8er mediaextender i annat rum som inte klarar detta)?

Textningen ligger i .TS filen så det går att fixa med ett program på datorn.

Om jag vill dela ut min hårddisk i DMn till med mede8er på det interna nätet, vilket protokoll är bäst? Samba/SMB/NFS?

Funkar bra, NFS är snabbaste protokollet.

Kan man få den att spela in serier under en katalog på hårddisken, gärna som den skapar själv.
    så att 5 avsnitt av dexter hamnar i en dexter katalog istället för på första nivån.

AutoTimer Pluginet fixar detta tillsammans med Suomipoeka. (kataloger får du skapa själv via Suoimipoeka)

Om allt funkar som det ska finns det någon vits att byta image? PLI verkar vara populärt, finns det några fördelar med den?

Njä men det är kul att prova nya images, det är därför som jag har Dreambox...

Det fungerar inte att hämta hem nya pluginer, antar att man gör det på blå panel, där kan jag välja download gemini, men får 404 error.
    Vad är rätt länk, och vilken fil behöver jag editera för att lägga in rätt länk.

Kolla över dina nätverksinställningar, man ska inte behöva ändra i några filer.

Färgknapparna på fjärren tycker jag är korkade, röd knapp är i vissa lägen spola tillbaka, vissa lägen EPG.
    om jag till exempel vill spola tillbaka så måste jag först trycka på Video sen röd.
    Är det såhär det ska vara?

Kan jag tyvärr inte svara på.

Om jag tar en fullständig backup under blå panel, är rubbet backupat då (inspelningar exluderat)?
    om jag installerar 5 nya pluginer och mipplar och sen vill läsa tillbaka till hur det är idag kommer det att fungera?

Njae, osäker. Gemini har ett plugin som tar backup på HELA imagen. Pluginet finns till Enigma2, vet inte om det finns till Enigma1 box.
    Backupen du kör tar bara backup på vissa kataloger. Du kan backa upp de viktiga filerna manuellt via FTP.

Tack på förhand

/B
    Lycka till!
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

BLACK AT HEART!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss