Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Cardpairing

  1. #1

    Cardpairing

    Hejsan!

    Undrar om någon kan hjälpa mig lite.
    Har Comhem kort och delar den till två st tv till men för ett tag sen dog mina DM500 pga timebomb. NU har jag skaffat en DM800 HD och beställde Canal+ HD men den funkar inte på min DM800 HD, på den boxen har bara SVT1 och SVT2 HD. Då hittade jag en artikel i teknikhemmet att comhem kör med cardpairing.
    DÅ undrar jag kan jag få HD kanalen på min DM800 eller få jag nöja mig bara med dem kanaler på Comhems boxen?

    Mvh Sirahq

  2. #2
    Nej, du får nöja dig med dem på ComHem-boxen.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    103
    Tackad
    6 gånger
    De enda HD-kanalerna du kan se i din Dreambox från Com Hem är SVT1 HD och SVT2 HD. Alla andra HD-kanaler hos Com Hem är pairade, dvs. parade.
    I dagsläget finns det ingen publik lösning för att häva pairingen, än.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    102
    Tackad
    2 gånger
    Paira ditt kort till din comhem-box och sen kör du kortet i en smartwii. Då kan du använda dreamboxen för att se hd-kanalerna. Kanalerna kommer dock bara funka inom trådlöst avstånd...

  5. #5
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Funkar det verkligen? Måste man inte ha två pairade comhemboxar och sen smartwii? Funkar dvs aldrig med pairade HD kanaler från CH.

  6. #6
    Nu blev jag oxå lite förundrad. Det kan väl aldrig funka..@moonroy, har du verkligen testat det där?

  7. #7
    Tusen tack för svar! Inte att jag belv direkt nöjd med den men men saningen är ibland hård.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss