Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Dreambox 500HD med CD, Lönlöst?

  1. #1

    Dreambox 500HD med CD, Lönlöst?

    Hej.
    Har nyligen införskaffat en DM500HD, med Peter pan image, för att ersätta cd originalbox.
    Men det vill sig inte. Anar att det är boxid som ställer till det. Har genererat ett boxid mha original boxen och lagt in det i cccam.cfg som säg bör. Men inget händer. Stoppar jag kortet i original boxen kommer bild direkt. Gör jag nåt fel, eller är det numer lönlöst pga pairing?
    Tacksam för svar.

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Om du med CD menar Canal Digital så pairar de inte sina kort, så boxid kan du ta bort från cccam.cfg, den gör ingen nytta. Körs verkligen rätt cam så den läser kortet, har du stoppat i kortet rätt?
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Jo, jag menar Canal Digital. Och jag har även hört att de kör pairing på nya kort. Stämmer inte detta alltså? Vilken cam skall man använda till original kortet då? Har provat den som finns standard CCcam och MgaCamd. Detta med att stoppa in kortet rätt, det tror jag ju. Men, för säkerhetsskull, hur skall den sitta? Chippet uppåt eller nedåt sett från boxen uppifrån?

  4. #4
    Medlem miloxs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    112
    Tackad
    5 gånger
    Ska sitta nedåt.

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    mgcamd + newcs funkar direkt.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Oh, jösses säger jag bara. Vilken groda. Kortet var felvänt. Huga! Ajaj, så det kan gå! Hade inte en tanke på detta. Tack skall ni ha.

  7. #7
    Färsking
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    15
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av steffo_70 Visa inlägg
    Oh, jösses säger jag bara. Vilken groda. Kortet var felvänt. Huga! Ajaj, så det kan gå! Hade inte en tanke på detta. Tack skall ni ha.
    Kul att du erkände det i all fall :P

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss