Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Problem med L3 tuners?

  1. #1
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger

    Problem med L3 tuners?

    Fler än jag om har problem med dålig mottagning på dessa tuners?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    84
    Tackad
    2 gånger
    hade jätte problem med min l3 tuner som satt i min dm800 clone jag köpte. Den hittade aldrig sirius. Hur man än gjorde. Beställde en ny och då fungerade det hur bra som helst.

  3. #3
    Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    135
    Tackad
    2 gånger
    Jag har problem med dessa med.
    Får problem mellan switchningar Thor / sirius ( Och nej beror ej på diseqSwtichen)
    Har problem med att den tappar helt och kräver omstart av boxen för att få signal igen.. hur beter sig dina tuners? Jag har svråt att förklara vad som händer men fel är det på dem!

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    135
    Tackad
    2 gånger
    Kan tillägga att idag efter jobbet tänkte jag köpa en "Linjeförstärkare för satellit
    700-2150 MHz. Max 20 dB. Används där längre anslutningskablar (40-50 m) behövs. Endast för satellit. Monteras efter ca 20-25 meter."
    Läste på ett annat forum att man fått bort "frysningarna" tack vare en sådan.. återkommer om det fungerar.... Har beställt Version M på tunern så bör få dem nästa vecka.. men återkommer med resultatet när jag testat förstärkaren!

  5. #5
    Jag har också stött på några L3 tuner problem.
    Funkar hur bra som helst att se alla kanaler under en kväll, på morgon rullar allt som vanligt men det går inte byta kanal för då
    Tappar boxen all SNR och då går det inte få bild på någon kanal utan att starta om.
    Killen jag pratade med i kina, menade att det inte är tuner som skapar problemet.
    Han svarade att det är D2, D3 två B14 dioder på baksidan av moderkortet, brevid 1940 chippet.
    Han har skickat nya men jag har inte testat byta ut dom.
    Har dock testat med rev-k tuner och då funkar boxen fint.
    Ska testa byta dioderna någon dag i veckan och se hur den går med L3 tuner.

  6. #6
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kavvis Visa inlägg
    Jag har problem med dessa med.
    Får problem mellan switchningar Thor / sirius ( Och nej beror ej på diseqSwtichen)
    Har problem med att den tappar helt och kräver omstart av boxen för att få signal igen.. hur beter sig dina tuners? Jag har svråt att förklara vad som händer men fel är det på dem!
    Min är helskum, ibland så tappar den rubbet men det kan komma tillbaks efter omstart. Den har en massa konstiga ideér för sig och jag har nu testat allt för att utesluta tuner som det faktiskt är, fick höra av säljaren att dessa L3 tydligen görs i kina och inte är "äkta " Alps...
    Testade skifta tuner och med Rev K så funkar boxen klockrent.

    Citat Ursprungligen postat av kaitum Visa inlägg
    Jag har också stött på några L3 tuner problem.
    Funkar hur bra som helst att se alla kanaler under en kväll, på morgon rullar allt som vanligt men det går inte byta kanal för då
    Tappar boxen all SNR och då går det inte få bild på någon kanal utan att starta om.
    Killen jag pratade med i kina, menade att det inte är tuner som skapar problemet.
    Han svarade att det är D2, D3 två B14 dioder på baksidan av moderkortet, brevid 1940 chippet.
    Han har skickat nya men jag har inte testat byta ut dom.
    Har dock testat med rev-k tuner och då funkar boxen fint.
    Ska testa byta dioderna någon dag i veckan och se hur den går med L3 tuner.
    Jag tvivlar på att det är diodfel, som jag skrev ovan så är Rev L3 tydligen kinakloner medans de äldre revisionerna är orginal. Jag har beställt ersättningstuner Rev K.

  7. #7
    Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    135
    Tackad
    2 gånger
    han som sålde förstärkare enheten sa att dem inte var något att ha...

    vad har ni lyckas få för pris för ersättningstuner?
    hittat någon bra sida? Har exakt samma sak som kaitum säger och upplever som sleddog också... hej

  8. #8
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kavvis Visa inlägg
    han som sålde förstärkare enheten sa att dem inte var något att ha...

    vad har ni lyckas få för pris för ersättningstuner?
    hittat någon bra sida? Har exakt samma sak som kaitum säger och upplever som sleddog också... hej
    Jag har beställt rev k som jag vet funkar, hör av dig på pm så skall jag kolla på priset. Men jag tror det blev drygt 300 per styck som jag fick ge och jag har beställt extra.
    Edit: kollade på paypal och priset för en ny rev k kommer att hamna på 400:- inkl frakt till de som är intresserade jag har 2 st över. Jag fick ge 145 $ inkl frakt men det tillkommer troligen lite tull på det.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    117
    Tackad
    2 gånger
    Vilken tuner fungerar bäst? Jag hade en Rev J förut och den fungerade inte speciellt bra. Trodde att L3 tunern var bättre men det verkar itne så enligt er?

  10. #10
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Rev K har funkat klockrent här. och dessutom så är REV K en äkta Alps, beställer du från kina och tar en L3 så är det INTE en Alps.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss