Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Ljudet borta på 2 kanaler?

  1. #1

    Ljudet borta på 2 kanaler?

    Hej,

    Köpte en ny TV (plasma, fullHD) och inser väl att min Dreambox 500C kanske inte kan leverera riktigt den kvalitén jag vill ha (eller som TVn faktiskt kan ge), så jag började pilla lite...

    Hittade fram till Systems Settings-A/V Settings och ändrade där till RGB från CVBS. Tyckte mig se en förbättring faktiskt. Sen testade jag att bocka i/ur Disable WSS on 4:3 och AC3 default output, och nu kommer jag inte ihåg hur det var från början... PROBLEMET är nu att ljudet saknas på SVT1 och SVT2, men inte på ngn annan kanal. Vad har jag gjort för fel? Förutom att pilla då...

    Tacksam för tips, frmaförallt som ger mig ljudet tillbaka samt kanske även gör min bild bättre.

    /M

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det är AC3 inställningen du ska ändra på.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Tackar.

    Men... ljudet funkar ju på dom andra kanalerna? Med samma inställningar (alltså, om jag zappar från SVT1 till Kanal5 så funkar ljudet inte på ettan men däremot på femman).

    Men jag testar vidare.

  4. #4
    Det beror på att SVT1 o 2 sänder AC3-ljud och det gör inte Kanal5.

  5. #5
    Jag blir trött på det här. Bockar i, bockar ur AC3. Savear. Gör det när jag står på SVT1/SVT2, gör det när jag står på ngn annan kanal. Rebootar boxen. Ngt ljud blir det inte ändå på SVT1/SVT2, och hur inställningarna än är blir det ljud på alla andra kanaler.

    Vad göra? Tacksam för mer/fler tips.
    Senast redigerad av Martin433 den 2010-11-24 klockan 20:47.

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Beroende på vilken version du har av image så finns det en rsik att du måste flasha om boxen då du ställt in AC3 standard i huvudmeny, den går inte bort av någon märklig anledning på äldre image.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    Är Mgcamd 1.30 svaret på frågan om vilken image jag har?

    (och ja, jag kan absolut inget om det här, har fått hjälp med boxen från start tills... slutet, vilket blir snart om inte det här löser sig)

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Nix mgcam är bara version på din cam. Du hittar info i boxen under meny-> information->om
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    Har version 4.4.0 från den 27/5 2008. Sista eller finns det senare? Den är ju ändå 2½ år gammal...

  10. #10
    Knappen "Audio" på fjärrkontrollen löste mina problem...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss