Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Installera mgcamd på DM500HD

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Sälj boxen i så fall, kan du inte ens hitta hjälpen i den där utomordentliga Wikin så klarar du nog inte av fjärrkontrollen heller.
    http://www.pli-images.org/modules/wi...akka=E1Softcam
    Ärligt och bra svar, men jag ger inte upp så lätt. Har svårt för de för mig nya termer och benämningar på saker och ting. Sedan ser inte mina menyer ut som dom i Wikin, men finns ju olika Imagar.. Tänk er in i denna djungel ni besitter rätt bra kunskap i för en oinvigd och ny, inte det allra lättaste vill jag lova. Tackar ödmjukast för era svar och att ni fortfarande ger mig en hjälpande hand!

    PS. Såg att Wikin skrev ut lite olika DM-modeller (gissar att det är dom som är aktuella i wikin, då fanns inte just 500HD med, bara 500 och 500+

    Mvh Puck... MisterQ

  2. #12
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Du kan lämpligare jämföra Enigma2 boxar med varandra dvs. DM500HD, DM800, DM7025 samt DM8000
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #13
    http://www.pli-images.org/modules/wi...wnloadsSoftCam

    Hittar ovan länk, men jag hittar inget motsvarande på min box, det är det som är största problemet, jag går via blå knapp men hittar fanken inget liknande! Det är det som är så frusterande!

  4. #14
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Är du säker på att det är OpenPLi image du kör då?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #15
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Du kan lämpligare jämföra Enigma2 boxar med varandra dvs. DM500HD, DM800, DM7025 samt DM8000
    Jag TROR att E2 och E1 har samma upplägg på menyerna faktiskt. Semn så har du ju mer features i E2 givetvis.

    Citat Ursprungligen postat av SirMisterQ Visa inlägg
    Ärligt och bra svar, men jag ger inte upp så lätt. Har svårt för de för mig nya termer och benämningar på saker och ting. Sedan ser inte mina menyer ut som dom i Wikin, men finns ju olika Imagar.. Tänk er in i denna djungel ni besitter rätt bra kunskap i för en oinvigd och ny, inte det allra lättaste vill jag lova. Tackar ödmjukast för era svar och att ni fortfarande ger mig en hjälpande hand!

    PS. Såg att Wikin skrev ut lite olika DM-modeller (gissar att det är dom som är aktuella i wikin, då fanns inte just 500HD med, bara 500 och 500+

    Mvh Puck... MisterQ
    Börja med att ta reda på vad du har för Image, ser du två bokstäver GP? eller ser du en text med PLi då du bootar upp boxen?

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Jag TROR att E2 och E1 har samma upplägg på menyerna faktiskt. Semn så har du ju mer features i E2 givetvis.



    Börja med att ta reda på vad du har för Image, ser du två bokstäver GP? eller ser du en text med PLi då du bootar upp boxen?
    Är en unge med fjärrkontroll och så står det PLi

  7. #17
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Tryck på MENY på fjärren och gå in under INFORMATION och ta OM... Vad står där?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av Deas Visa inlägg
    Tryck på MENY på fjärren och gå in under INFORMATION och ta OM... Vad står där?
    Image: openpli-1.0-2009-09-06

    Hittade förövrigt äntligen vart man laddade hem softcams MEN, i den listan man kunde välja softcams i var det ca 6-7st varav INGEN mgcamd.
    jag har prövat att installera och välja alla dessa var för sig som softcam (restart softacam och cardserver id varje byte)

    Kan jag "Fylla" på den listan, eller måste jag manuellt lägga in/kan jag lägga in en eller flera mgcamdar på boxen för installation

  9. #19
    Felet låg i newcamd.list va en programmeringssak.
    Tack för er hjälp, har lärt mig en hel del nytt nu iaf.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss