Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Får ingen textning?

  1. #21
    det fungerar inte med att sätta localhost som trusted hosts heller

  2. #22
    Kan det ha något med min router att göra (som jag fick av telia pga bredbandstelefoni, suger så satans hårt).. ska man kanske öppna någon port isåfall eller tillåta något protokoll för att låta DBn hämta text?

  3. #23
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Inget med din router att göra, textningen ligger i streamen från satelliten. Lösenordet är nyckel här, fixa det så är dina problem lösta. Flasha bara om boxen.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #24
    jag har flashat om boxen, lösenordet är standard.. root/dreambox...

    Jag fick nu text, men det får jag via textTV, genom att skriva in 199 (i alla fall på c+), men det är krångligt, för när man har text, så måste man trycka lame-knappen för att gå ur "text-läget" och skriva in 199 varje gång man ska ha text på kanalen.. visst det är text, men nej, typsnittet är alldeles för stort, samt att texten har svart "bakgrunds-bar".. Jag har fått det att fungera med gSub förr i tiden, där kan man ju ställa in allt från färg till storlek! vilket är jättebra.. men får det inte att fungera nu, FAN!

  5. #25
    Någon som kan förstå sig på det?

  6. #26
    Väldigt märkligt, nu fungerar texten med gSub klockrent..

    var tvungen att sätta gSub så att den startas automatiskt i "services to run".. har testat detta innan men fungerade inte då, kan ha varit något i firmwaren att göra, nu fungerar det i alla fall tack för hjälpen alla

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss