Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: KOpiera från dreambox till en annan dreambox

  1. #1

    KOpiera från dreambox till en annan dreambox

    Hej!
    Är nybörjare och försökt fatta nånting men gått bett, så genom kontakter lyckades jag köpa en dreambox klar programerad till server för att kunna se kodade kanaler. Jag skulle vilja ha en till i ett annat rum men går det att använda samma inställningar som den första.
    Kan man kopiera och lägga på den nya på ett enkelt sett? jag är inte lat bara okunnig i ämnet.
    Senast redigerad av vappi den 2010-11-27 klockan 23:57.

  2. #2
    Medlem smegmas avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    111
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av vappi Visa inlägg
    Hej!
    Är nybörjare och försökt fatta nånting men gått bett, så genom kontakter lyckades jag köpa en dreambox klar programerad till server för att kunna se kodade kanaler. Jag skulle vilja ha en till i ett annat rum men går det att använda samma inställningar som den första.
    Kan man kopiera och lägga på den nya på ett enkelt sett? jag är inte lat bara okunnig i ämnet.
    Lat är du. Du har reggat dig år 2003 och inte klarat av att läsa reglerna på 7 år !?

    §1.1 Det är inte tillåtet att diskutera sådan kortdelning som kan anses vara till användning utanför det egna hushållet.

  3. #3
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Vi diskuterar enbart CS inom hushållet här

    Men svaret på din fråga är NEJ, om du kopierar den rakt av så kommer du TROLIGEN att få problem. Varje box måste ha egna användaruppgifter på servern, men om du bortser ifrån det så går det utmärkt att kopiera boxen.

  4. #4
    Japp det var nog som jag tänkte att man skulle få skäll. Tyvärr är det såna som förstår hur man gör och inte förklarar för andra istället tar man betalt.
    Jag ska dela inom hushållet. Jag har förstått reglerna, men inte han som sålde till mig 300 km bort.

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jo du kan kopiera/klona boxen rakt av, det är inte alltid det lättaste, men det går. Problemet är att köra du samma user på flera boxer kommer det bara att bli den användaren som ansluter först som får bild. Den andra får bara svart ruta, ev en massa frysningar på båda boxarna.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    Jag tycker att du skall köpa en till box och ta dig tid att lära dig hur det fungerar. All information finns på det här forumet. Om du skall ha flera boxar i olika rum är det ett måste tycker jag, att man förstår hur det fungerar. Det klart att det tar sina timmar att förstå men det blir så mycket lättare när man får problem och då är det enkelt att ställa en fråga här på forumet. Men börja med en box och sök på flasha box så har du en början. Sen undrar ju jag om du tänkt köra mellan två boxar eller har du redan en server någonstans i huset.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss