Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Opensats firmware död?

  1. #1

    Opensats firmware död?

    Med tanke på att...

    - Enigma2 nu befinner sig i betafas
    - vi inte har sett en ny Opensat-release på flera månader, där det förut var max 2-3 veckor emellan
    - man på Enigma2:s webb skriver "WE WOULD LIKE TO SAY THANKS TO OPENSAT WHICH WAS INVOLVED TO PUT ALL EFFORTS TO SUPPORT AND COOPERATE ON THIS PROJECT"

    ...är min amatörmässiga bedömning att Opensat nog lägger ner sin egen utveckling nu.

    Detta trots att när användare ställer frågor i AzBox-forum skriver moderatorerna att "vi jobbar på men vi vet inget om när en ny release kommer ut"

    Om Opensat lägger ner sin firmware kan jag känna mig lite orolig för att min konfiguration (Premium+, 2 * DVB-C) inte kommer att stödjas i Enigma2, och att jag därför sitter fast i en buggig och gammal Opensat-firmware...

    Är jag bara överkonspiratorisk?
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  2. #2
    Tror det kan ligga något i det du säger.
    Men tänk på att om du köpt boxen i Sverige så har du ganska långtgående rättigheter som konsument.
    Om det nu visar sig att läget är så att vi med DVB-C inte kommer längre än idag med Azbox, så kommer jag att hävda att min box inte fungerar som avsett. Det finns flera olika allvarliga fel. Pengarna tillbaka med andra ord. Spelar ingen roll att det gått mer än 1 år.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Kom ut en ny mjukvaruuppdatering i mellandagarna.

  4. #4
    Såg det. Positivt att se att det överhuvudtaget görs en ny release. Men det kändes ändå som en liten besvikelse. Om man kikar runt på lite olika forum, och ser vilka fel alla rapporterar in, kombinerat med de man själv rapporterat in, då är en youtube-fix ganska klent. Men hoppet kanske finns kvar ändå.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    59
    Tackad
    1 gånger
    Kan inget annat än instämma med Lgte!! E det verkligen Youtube som är prio 1 hos Opensat?! Vem har köpt en digitalmottagare/mediacenter för att kunna kolla på Youtube?

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Har stuffat runt på lite oliga AZBOXforum. Det verkar som om mjukvaran för DVB-C är betydligt mer buggig än DVB-S/S2. Använder S2/T-tunrar själv och tycker att det fungerar helt OK. (Har i och för sig gett upp om att få DISEqC 1.1 att fungera)

  7. #7
    Som jag förstått det finns inget stöd alls för DVB-C på Enigma2 ännu, utan man satsar på att få till en stabil plattform för DVB-S först. Låter iofs vettigt, men det lämnar oss stackars DVB-C-användare utan bra firmware i ganska lång tid... Eller har jag missförstått?
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Ny mjukvara ute. Gör underverk med YouTube. Däremot verkar den inte vara bra för min mediaspelare. Jag kan inte spela upp mer än en låt i taget även om jag har ställt in spelaren på att spela upp en hel skiva. Måste stega framåt med fjärrkontrollen. TV fungerar bra; har inte kollat på inspelning ännu.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Liten ny uppdatering som löser problemen ovan ute.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Undras om det finns någon mer än jag som fortfarande använde originalFW? I så fall så finns det ny FW ute: http://fw.azupd.com/

    Fungerar alldeles utmärkt på min ELITE.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss