Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: 2sub Dm800 C+ Hd kanaler textproblem

2sub Dm800 C+ Hd kanaler textproblem

Jag kör en Dm800 hd med image LTteam 6½ update 1 och 2sub_3.01.00-r0_mipsel
    Texten fungerar på alla kanaler utom hd kanalerna.
    Någon som har nått förslag?

Kan tillägga att jag kört en manuell installation genom att lägga dem i tmp mappen och installera via telnet.

Finns det någon annan text plugin som fungerar bättre?

Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Tackad
    23 gånger
    Du måste köra den interna textningen på HD kanaler, 2SUB funkar bara på SD kanaler med TXT-TV text.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

BLACK AT HEART!

Jag har samma problem men det funkar inte med den interna heller! Jag kör med Gemini2 v4.60.
    Är det ingen som vet om man bara kan ersätta nån fil i dreamboxen för att få det att funka. Har för mig att jag läst på nått forum om att det är fel på imagen men att man skulle flasha om den med en nyare för att få den att funka.
    Senast redigerad av BeharFaca den 2010-11-28 klockan 12:50.

Finns det nått sätt att slå igång den interna textningen generellt för alla kanaler på en dm800? Jag hittade funktion audio>grön knapp. Kanske finns nått annat?

Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Tackad
    2 gånger
    hmmm.. dum fråga.. men DM800 -c HD kanalerna.. då är det ej comhem som du har antar jag? CanalDigitals kabeltv eller vad kör du på?

Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kavvis Visa inlägg
    hmmm.. dum fråga.. men DM800 -c HD kanalerna.. då är det ej comhem som du har antar jag? CanalDigitals kabeltv eller vad kör du på?
    Antar han menar C+ HD kanaler och att det rör sig om Satellit
    OnTopic: Om du bara går in och väljer text via audio på de berörda HD kanalerna och efter det startar om boxen via fjärrkontrollen så sparas dina inställningar.

Personligen så kör jag med en moddad variant av den inbyggda textningen även på SD kanalerna ( jag har alltså ingen text plugin alls) detta pga att den inte hänger med i Timeshift eller inspelningar...

Annars så kan man köra med Open Pli som har suveränt stöd för textning, måste dock patchas om man inte har orginal.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss