Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Telia + Dreambox

Medlem e_gons avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Tackad
    3 gånger

Telia + Dreambox

Nu har tokstollarna i min fastighet börjar och funderar på att skaffa telia fiberlan och ha tv där igenom och ta bort den vanliga tven ur vägg uttaget. Men jag var inte lika sugen på att göra de med tanke på min dreambox.

Hur funkar det? Kan man använda dreamboxen eller bli man fast med någon box telia kommer pracka på en för att se tv?

Medlem miloxs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Tackad
    5 gånger
    Tyvärr så kommer du få Telia hängande i bollarna. och jag kan tillägga att Telias TV och boxar är heeeeeeeeeeeelt värdelösa...

Medlem e_gons avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Tackad
    3 gånger
    Det var det jag misstänkte... jag måste stoppa dom hör jag. Som jag har nu.. så har jag Tele2 i väggen för TV och det är helt oslagbart bra.

Medlem miloxs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Tackad
    5 gånger
    Varför byta till Felia när ni har Tele2 indraget i huset? Men visst kan det va ganska coolt att ha Gbit internet hemma men 1000Kr/mån för det och få Felias skit TV till överpris på köpet är det inte värt, tro mig!

Medlem e_gons avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Tackad
    3 gånger
    Nej det är det jag försöker övertala mina stollar som sitter i styrelsen. Att telia är inte bra! Men dom vägrar lyssna på det örat just nu, Telia är som gud för en gammal man, tydligen. Men jag ska kämpa på, jag vill inte ha Felia i mitt hus

och Gbit internet är jag inte så intresserad av....100mbit funkar bra för mig via tele2 coax
    Så jag förstår inte detta telia tjofräset... men skulle tänka mig att det som lockar är...

Allt i ett paket.... tv, telefon och internet. ..

razorx
    Gäst
    Kan inte tele2 erbjuda det också? Ring dom i morgon och förklara läget, priser är alltid förhandlingsbara och jag tror inte att dom vill förlora ett helt hus bara sådär.

Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Kan inte tele2 erbjuda det också? Ring dom i morgon och förklara läget, priser är alltid förhandlingsbara och jag tror inte att dom vill förlora ett helt hus bara sådär.
    Ofta så förhandlar väl en hel förening, eller ännu värre om det är ett bostadsbolag då sköts ju detta över huvudena på vanligt folk...
    Vi fick Telia här tyvärr, mycket bättre då vi kunde ha Comhem som var billigare för oss slutkonsumenter...

Medlem e_gons avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Tackad
    3 gånger
    Du har helt rätt sleddog, det är min förening som har hand om mitt bostadshus (83 lägenheter).
    Nej alltså TELE2 vill säkert ha kvar alla kunder. Jag funderar starkt på att ringa och förklara hur allt ligger till.
    Inget felia här inte! Räcker jag fick uppleva Telias "support" under Gudruns framfart........

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss