Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: INFO! Boxer + SmartWi + MPEG4 + NewCS

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2009
    Inlägg
    62
    Tackad
    1 gånger

    INFO! Boxer + SmartWi + MPEG4 + NewCS

    Tänkte bara dela med mig av min uppsättning då jag läst lite trådar tidigare där folk frågat.

    Idag aktiverade jag MPEG4 på mitt Boxer Viaccess 2.0 kort, detta kortet sitter i en SmartWi sändare och det fungerar klockrent med MPEG4 kanalerna i mina Panasonic TV's med en Boxer MPEG4 CA modul (SmartWi klientkort version 8).

    NewCS har inte heller några problem (sitter ett SmartWi klientkort i min phoenix läsare), dock har jag inte hunnit testa vad som händer om man ställer sig på en MPEG4 kanal, troligtvis kommer inte NewCS kunna hantera detta som jag förstått. Återkommer senare när jag hunnit testa detta.

    Det var allt från mig..

  2. #2
    Ok!

    Intressant och lovande. Vad har du för OS och version på newcs?

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2009
    Inlägg
    62
    Tackad
    1 gånger
    Servern kör på Debian 5.0.4 med NewCS 1.67 RC1. Det jag även skall testa är hur Alex korten fungerar i en MPEG4 TV, har hört att andra har kört Alex mot NewCS och får MPEG4 kanalerna att fungera, vilket verkar märkligt om inte NewCS kan hantera det.

  4. #4
    Vad jag vet så ska NewCS kunna hantera det. Testa annars OSCAM.
    Har du testat MPEG4-kanaler än?

    Jag förstår dock inte hur det skulle funka. I TVn så passerar ju trafiken en cam innan den når TVn. I kortläsaren så har man ju ingen cam.. Det hade väl varit en annan sak om det gick att stoppa i en CAM i SmartWi-enheten..
    Senast redigerad av Orka den 2010-12-11 klockan 12:44.

  5. #5
    Jag kör ju GB-PVR eller som det numera heter NPVR som är Windowsorienterat så jag vill inte släppa Windows som OS. Men då OSCAM väl bara går att köra i Linux så får det väl bli Linux för CS-biten. Men frågan är, borde det inte funka fint att köra sin Linux-server virtuellt i en VirtualBox e.dyl? Eller finns det några beroenden på låg nivå som en virtuell miljö inte stödjer.

    Alternativet blir ju att ställa upp en separat Linuxburk nånstans, men jag tycker det är onödigt. HTPC'n orkar gott och väl driva en liten linux virtuellt. Nån som testat?

    Och jag sällar mig till skaran som undrar om avkodningen fungerar med MPEG4. Där ska ju avkodningsprotokollen gå krypterat vilket ställer till det.

  6. #6
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    280
    Tackad
    17 gånger
    lite klargörande om MPEG4:
    Fram tills ca 2 veckor sen körde Boxer ett annat protokoll som krävde ett rsa nyckel som finns nerladdat i CAM/Mottagare. Dvs alla lösningar som gick via en CAM/Mottagare (tex Alex) fungerade.

    Nu ändrade Boxer sin kodning, kan inte se om det också år byte till MPEG2, så att man behöver inte längre detta rsa nyckel. Så nu är det möjligt att använda Softcam istället för en vanligt CAM.

    För ca 1 vecka sen försvann ljudet för mej (Diversity - Eyetv - Eyecamd - Oscam), kan ej hitta vad felet ligger men lutar åt att det EyeTV.

    Om Boxer byter tillbaka till CI+ med krav på dekryptering så måste man få tag på EAS nyckeln eller köra via en riktig CAM.

  7. #7
    Ofan! Drog in en MPEG4-kanal och det funkar med OSCAM. Najs. Undrar hur länge..

  8. #8
    Skulle tro att Boxer insett att de flesta av deras kunder sitter på en gammal CA-modul som inte klarar CI+ och därför bytt. Det var nog ganska svårt att förklara för kunder varför deras MPEG4-klara TV-apparater inte visar kanaler som faktiskt ingår i deras kanalpaket och att de var tvungna att köpa en Boxer TV Module för 499 kr.

  9. #9
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    280
    Tackad
    17 gånger
    Jag kan inte se på MPEG4 kanalerna med en gammal "RED-Cam", måste ha boxers nya....
    /C

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2009
    Inlägg
    62
    Tackad
    1 gånger
    Har nu även testat ett Alexkort i en MPEG4 CA modul i en TV med inbyggd MPEG4 box, OK med t.ex. Cartoon Network som sänder i MPEG4.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss