Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Beställa reciever från usa?

  1. #1

    Beställa reciever från usa?

    Jag tänkte beställa hemmabioförstärkare från ebay, men kom på att dom har ju 110v därborta. Går det bara att fixa ny strömkabel eller är hela recievern anpassad för endast 110v? Den jag tänkte beställa är en Pioneer vsx-1020.. Jag är ny inom hemmabio,men hoppas på expert hjälp här

  2. #2
    Det bästa är nog att kolla med säljaren, vissa har möjlighet att välja Volt på baksidan, en del

    gör det automatiskt och andra har ingen möjlighet att välja....

  3. #3
    Jag har kollat på bilder på förstärkarn.. Vissa är det switch på å andra äre fast strömkabel utan switch :/. Men slängde iväg ett mail till säljaren .

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Har den inte switch så krävs et en rejäl transformator för att transformatorns automatsäkring inte skall lösa ut konstant. Jag hade en 110V-receiver ett tag. Kolla även att transformatorn du kan behöva skaffa också kan ändra frekvensen på växelströmmen till 60 Hz.

  5. #5
    Synd att dom jävlarna inte kan köra samma system :/, får ju fan en ny förstärkare för 3600 där(frakt inräknad) som kostar 9k här :O

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss