Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
Hmm.

När det gäller triax kanske en Triax Unique duger bra. Det går egentligen inte att svara på vad som är bäst men Triax parabolerna är bra kvalite och prisnivå anser jag. Deras TDE paraboler är ännu bättre, stabilare konstruktion osv. Antingen skaffar du triax LNBer om dessa finns, annars är Alps bra. Skaffa dock inget som är för billigt bara, kan vara skräp. Räkna med 200-300kr / st för en LNB.

Det som var bra med TDE skålarna är just den här skenan man monterar på 4st LNBer, sitter bra och stabil konstruktion. Iofs ser Unique parabolen ut att vara bra också. Finns även andra märken. Enkelt kan man säga att paraboler i plåt / metall ger dig bättre signal än om du har plast. Det är också bra att välja en parabol som har en bra lösning för montering av flertalet LNBer så dom sitter bra och man kan justera dom utan allt för stora svårigheter.

Du kan även fråga dem på butiken vad dom anser är bra kvalite / pris och vilka saker dom skulle rekommendera till dig, dom kan nog ganska mycket inom detta område. Hur man ska montera, vilken montering du har idag osv.
Hej,
De TDE skålarna är lite för dyra tycker jag, och storleken ska vara 80 cm cirka eftersom vi hade en Toroidal 90 för och det tog alldeles för stor plats på balkongen så vi sålde den. Nu är parabolen monterat på taket för att den ska inte vara i vägen. Hos satpro säljer de denna Triax parabol 78cm med 4 LNB och Switch för 1750kr och jag hittade för cirka 1300kr på inwarehouse om man hämtar den själv. Tycker du att den är bra eller att jag ska lägga lite mer pengar och köpa något bättre?
Tack