WF Toroidal-antenn är det bästa om du skall ha fler LNB.
Själv kör jag med Edision på LNB och Biltemas gamla switchar, har hört att de nya inte är lika "dreamboxkompatibla".
Vet inte hur många boxar du ska ha ner sladd till, men enklaste är nog att redan från början köpa Quattro-LNB och multiswitch så slipper du byta ut alla grejerna senare. Med tanke på att du sitter i rullstol så borde ju det vara den bästa lösningen från början.
Men begär först in en offert från de firmor som skall montera, då vissa kan vara lite kinkiga när de skall montera en Toroidalantenn.
Jag hade tur då firman jag köpte tallriken av här erbjöd sig att montera den för normalpris (monterade ändå själv) men har hört att vissa andra antingen drar öronen åt sig eller höjer priset när det gäller Toroidal. Vet inte varför, de är vad jag märkte inte svårare att montera än en vanlig offset, kanske till och med enklare när det gäller inställning av varje LNB eftersom du inte behöver ändra på skålen då.
Vet inte vad du bör ha för storlek om du bor utanför Malmö, men med de 4 satelliter du nämner (utgår från att det är 0,8W-19,2E du vill ha in) så räcker det med T-55 där jag bor (utanför Skövde).
Kolla SatPros paketlösning på T-55 med Quad och 4 st 4-1 switchar för 2849kr, eller hör vad de skall ha för motsvarande med Quattro och multiswitch monterat och klart på huset.
Du borde kunna få dem att dra alla kablar mellan parabol och switch samt sätta switchen på ett ställe där du själv sen kommer åt så du kan dra vidare kablar dit där du vill ha boxen/boxarna.