Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Uppdatering av Conhemkort

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Uppdatering av Conhemkort

Har kört en NewCS server med Phoenix läsare, newcamd och acamd framgångsrikt i flera år nu. Har däremot inte fått en sak att fungera och det börjar gå mig mer och mer på nerverna...nämligen den infernaliska kortuppdateringen Comhem gör varje månad funkar inte med min setup. Kör jag med min Conax CAM + kort i FloppyDTV-C tunern fungerar det bra, men jag har ju två sådana tuners så därför måste jag köra med ovan nämnda. På varje user i newcs.xml har jag <au>on</au>, men automatisk uppdatering funkar i alla fall inte. Så varje månad måste jag peta in kortet i Comhem boxen för att få uppdateringarna. Finns det någon som har detta fungerade och i så fall hur ska jag göra?

//M
    Senast redigerad av majstang den 2010-12-13 klockan 12:35.

Jodå, datorn är på men den automatiska uppdateringen funkar i alla fall inte. Comhem gjorde uppdateringen strax efter 00:00 för cirka 30 minuter sedan och nu funkar mina krypterade kanaler inte längre. Några ideer hur jag kan lösa detta inför nästa uppdatering? Är less på att
    behöva koppla in boxen varenda gång för att kunna ta emot uppdateringarna och vi dessutom riskerar att missa inspelningar. Det ska ju funka på något sätt kan tyckas...andra verkar ju ha lyckats få igång detta.

Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Tackad
    10 gånger
    [FONT=Times New Roman]Prova med att starta om Mgcam i DM-Boxen som har tillåtelse att uppdatera korten. Du bör då kunna se att EMM tickar upp i servern via[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Web gränssnittet.[/FONT]

Men jag har ju Phoenix läsare som sagt och ingen DM-box. Det jag nämnde om att koppla in boxen för att ta emot uppdateringar i senaste inlägget avsåg Comhem-boxen. När jag tidigare bara hade en FloppyDTV-C tuner och körde med CAM/CI fungerade AU, men inte nu med dubbla tuners och med Phoenix läsaren.

Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Tackad
    23 gånger
    Det är softcamen som uppdaterar kortet. Du skriver inte vilken cam du använder. Om du kör med MgCamd ska du kolla så att du har A: satt till 01 i mg_cfg. När du har gjort detta och startat om camen så kan du logga in i NewCS webinterface och kolla så det tickar på EMM på usern som är ansluten.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

BLACK AT HEART!

Kör med acamd, en ganska gammal version eftersom de nya versionerna fungerar riktigt instabilt för mig. Ok, så då ska jag nog testa Mgcamd eftersom flertalet verkar rekommendera den. Tack för hjälpen!

Medlem kozmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Tackad
    2 gånger
    Hur ofta tickar EMM på? Nu har min box stått igång en hel dag, och EMM står på 0... Beddar det för problem vid uppdateringen eller vad tror ni?
    DM800HD

Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Tackad
    23 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kozmo Visa inlägg
    Hur ofta tickar EMM på? Nu har min box stått igång en hel dag, och EMM står på 0... Beddar det för problem vid uppdateringen eller vad tror ni?
    Jupp, det blir svart när dom byter koder...

EMM ska ticka på rätt så ofta, typ var 30 sek...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

BLACK AT HEART!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss